نوشته شده توسط : animoshaver

بعد از این که عملیات ساخت و ساز ساختمان به پایان رسید مالک و یا نماینده قانونی و یا وکیل او دریافت گواهی پایان کار را از شهرداری درخواست می نماید با توجه به شناسه فنی ساختمان مورد نظر این گواهی صادر می گردد.

این گواهی قبل از این که صادر شود و به مالک تحویل گردد باید توسط ناظرانی که بر ساخت ساختمان نظارت داشتند تایید شود و بعد از این که تایید شد شناسه فنی توسط سازمان نظام مهندسی در شهرداری مربوط به محدوده ساختمان صادر می گردد.

مفهوم گواهی پایان کار ساختمان چیست؟

گواهی پایان کار ساختمان این مفهوم را دارد که ساختمان مورد نظر تمام مسائل ایمنی و فنی و شهرسازی را دارد و مورد تایید شهرداری و نظام های مربوطه نیز می باشد.

تا زمانی که این گواهی توسط شهرداری صادر نشده باشد اداره ثبت اسناد و املاک اجازه ی تفکیک آن را ندارد و تنظیم صورت جلسه تفکیکی غیر مجاز است. تا زمانی که اداره ثبت اسنا و املاک این اجازه را نداشته باشد نمی توان سند مالکیت جداگانه برای هر واحد از این ساختمان را صادر کرد.

به بیان ساده تر داشتن گواهی پایان کار برای صدور سند برای ساختمان لازم و ضروری است.

نکته ای که باید به آن توجه کنیم این است که اگر برای نوسازی باشد این ساخت و ساز هزینه و عوارضی برای نوسازی باید پرداخت شود و رسید آن حتما دریافت شود.

مراحل درخواست نوسازی به قرار ذیل است:

مالک و یا نماینده و یا وکیل او سند رسمی ملک را ارائه می دهد و در دبیرخانه شهرداری مربوطه درخواست نو سازی را همراه شماره و تاریخ، ثبت می گردد و در این مرحله تاریخ بازدید کارشناس فنی معین می شود.

کارشناس مزبور از ساختمان بازدید می کند. این گواهی تایید بازدید همراه تایید فرم تکمیل شده از جانب مهندس ناظر برای گرفتن پایان کار ساختمان ضروری است.

اگر تخلفی در ساخت نباشد و مهندس ناظر هم همه مراحل را تایید کند گواهی به واحد محاسبات منتقل می شود که اگر بدهی داشته باشند باید در این مرحله پرداخت شود. اگر بدهی نداشته باشد ساختمان، و مدارک هم کامل باشد پیش نویس تهیه می شود. این پیش نویس باید به تایید رئیس نظارت فنی، معاون شهرسازی و معمار منطقه و همچنین شهرداری منقطه برسد.

در انتها نیز گواهی پایان کار ساختمان صادر و تسلیم به مالک می گردد.

 برای دانلود و نصب بهترین اپلیکیشن حقوقی جهت مشاوره کلیک کنید

 



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی , پایان کار ساختمان , مشاوره ثبت اسناد و املاک ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()