نوشته شده توسط : animoshaver

1-صدور چکهای متعدد با سریالهای پشت سر هم
چنانچه در یک تاریخ مبلغی از حساب شخصی به حساب شخص دیگری کارت به کارت شده و یا از طریق سیستم شبا منتقل شده است. مدتی بعد از این انتقال تعدادی چک ها با سریالهای پشت سر هم و با مبالغ یکسان قرار می گیرد مثلاً از یک ماه بعد از انتقال وجه ؛ چک های دو میلیون تومانی به صورت سری و پشت سر هم صادر می شود. زمانی که کارشناس مبلغ این چک ها را جمع می کند متوجه می شود که مجموع مبلغ چک ها برابر با مجموع مبلغی است که شخص نخست به حساب شخص ثانی انتقال داده اس؛ بعلاوه اسکنت عرفی آن.
در چنین شرایطی نظر کارشناس یک اماره محکم در خصوص ربوی بودن چک ها به حساب خواهد آمد .برای مشاوره چک اینجا کلیک کنید
2-صدور چک ضمانت و صدور چک با سریالهای پشت سر هم و مبالغ یکسان :
اگر شخص الف در یک تاریخ مبلغی مثال معادل صد میلیون تومان به حساب شخص ب واریز کند و بابت آن یک چک صد میلیون تومانی برای یک سال بعد و همین طور دوازده عدد چک دو میلیون تومانی دریافت کند (معمولا چک ها برای اول هر ماه تعریف می شوند) در این جا این چک های دو میلیون تومانی به خودی خود نشان دهنده ی ربوی بودن بوده؛ چرا که مقرر است مبلغی مازاد بر اصل پول به شخص اول داده شود.
3-قراردادهای پوششی :
مثلاً ممکن است دو نفر قرارداد « اجاره طلا » بنویسند در حالی که اجاره طلا اصلا معنا ندارد طلا قابل اجاره نیست چون عین مال باقی نمی ماند و فروخته می شود. چنین قراردادهایی هم نشان می دهد که دو طرف معامله جهت پوشش ربا صورت سازی ظاهری کرده اند.
حال سوال آنست که که اثبات ربوی بودن معامله اجاره طلا از چه راهی ممکن است و آیا نفس این معامله اماره و دلیل اثبات دعوی است ؟ خود این قرارداد نشان دهنده ربوی بودن معامله است چون اجاره طلا به طلافروش اصلا معنا ندارد در قراردادهای اجاره؛ مستاجر می تواند عین مستاجره را استفاده کند و بعد آن را به موجر برگرداند ولی در قرارداد اجاره طلا؛ طلافروش در پایان مدت اجاره می خواهد سعی کند معادل طلا را به اجاره دهنده برگرداند و این غیرقانونی است.چرا که اجاره بهایی که به جهت آن چک صادر و پرداخت شده است همان سود پول است.
برای چنین معامله ای از بحث ادله عمومی نظیر شهادت شهود میتوان بهره برد.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین، ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

میزان کلی پاداش هیئت مدیره شرکت‌ها (با رعایت قانون) و نیز میزان پاداش هر عضو هیات مدیره و چگونگی پرداخت پاداش هیات مدیره، برابر مصوبه مجمع عمومی عادی شرکت خواهد بود.


پاداش هیات مدیره درباره اشخاص حقیقی که به نمایندگی از شخص حقوقی در هیات مدیره شرکت‌ها عضو هستند بلحاظ حرفه ای باید به نمایندگان شرکت‌ها پرداخت شود نه به خود شرکت‌ها. زیرا پاداش در حقیقت ، اعطای اجرت به کیفیت و دانش مدیریت است که آن هم از طریق اشخاص حقیقی ، طراحی و پیاده سازی می شود. همچنان که مسئولیت‌های مالیاتی و قانونی متعددی متوجه نماینده شرکت‌ها در هیات مدیره است پاداش نیز باید به نماینده شرکت در هیات مدیره پرداخت شود نه به خود شرکت.


اموال و دارایی شخصی اعضای هیات مدیره شرکت ها هنگامی در معرض توقیف و بازداشت بابت بدهی های شرکت قرار خواهند گرفت که به درخواست اشخاص ذینفع در دادگاه ثابت شود ورشکستگی شرکت یا کافی نبودن دارایی شرکت برای پرداخت بدهی هایش ناشی از سومدیریت و تخلفات یک یا چند نفر از اعضای هیات مدیره شرکت بوده است.


تعداد زیاد معاملات سهام یک شرکت یا تعداد زیاد متقاضیان خرید سهام یک شرکت ، بخودی خود به معنای با ارزش بودن یا سودآور بودن آن سهام نیست.

سودآور بودن سهام یک شرکت را باید با توجه به گزارش های مالی مربوط به فعالیت ها، پروژه ها و معاملات آن شرکت تشخیص داد.
گزارش ها و ترازنامه مالی و عملیاتی یک شرکت (که بیانگر میزان سود شرکت نیز هستند) هنگامی دارای ارزش و اعتبار خواهند بود که اولا واقعی باشند و ثانیاً به تایید بازرس قانونی شرکت رسیده باشند و ثالثا به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت نیز رسیده باشند.
پیش از خرید سهام شرکت‌ها با کارشناسان و وکلای متخصص در زمینه حقوق تجارت و بورس مشورت کنید

https://www.animoshaver.ir/


کارگران و کارمندان مشمول قانون کار می توانند نسبت به مدیر کارفرمایان حقوقی (مدیران شرکت ها و موسسات و...) که از اجرای رای قطعی هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار ، خودداری می کنند برابر ماده ۱۸۰ قانون کار به دادسرای عمومی و انقلاب محل کار خود شکایت کنند و خواهان تعقیب و پیگرد کیفری مدیران شرکت و موسسه مربوطه شوند.

عدم اجرای آرای قطعی هیات های تشخیص و حل اختلاف اداره کار برای مدیران شرکت‌ها و موسسات ، جرم به شمار می رود و جزای نقدی سنگین دارد.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین، ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

چگونه از کارفرما برای رد نکردن بیمه شکایت کنم؟
مراجعه به واحد نامنویسی شعبه که کارگاه مورد نظر اشتغال درآن در محدوده شعبه مذکور قرار داشته و ارائه درخواست ادعای سابقه و تکمیل فرمهای مربوطه.
:بخش اول: مدارک هویتی مدعی
1⃣اصل و کپی شناسنامه
2⃣اصل و کپی کارت ملی
3⃣اصل و کپی انحصار وراثت (چنانچه مدعی فوت شده باشد )
4⃣اصل و کپی وکالتنامه وکیل قانونی مدعی (چنانچه مدعی بیماریا ... باشد)
5⃣دفترچه درمان مدعی (در صورت داشتن)
بخش دوم
1⃣حکم استخدامی، ارتقاء شغلی، تغییر سمت در دوره مورد ادعا ( احکام خارج از دوره مورد ادعا پذیرفته نمیشود)
2⃣لیست های حقوق کارگاه منضم به اظهار نامه مالیاتی که به تائید اداره دارایی مربوطه رسیده باشد.
3⃣دفاتر قانونی کارگاه و اسناد هزینه مربوطه لیست های حقوق کارگاه
4⃣گواهی بانک ذیربط مبنی بر واریز حقوق ماهانه مدعی ( طبق لیستهای حقوق ارسالی به بانک مورد نظر)
5⃣فیش یا رسید حقوق یا چک بانکی
6⃣کارت افتتاح حساب بانکی
7⃣کارت های حضور و غیابیا ورود و خروجیا دفاتر ثبت حضور و غیاب کارکنان کارگاه
8⃣کارت بهداشتی صادره از سوی اداره بهداشت محیط کار/دانستنى هاى كارگر


آیا میدانید وظایف دیوان عدالت اداری چیست؟

رسیدگی به شکایت های وارده از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در موارد زیر، از وطایف دیوان عدال اداری می باشد:
۱-الف) رسیدگی قضایی به بخش نامه ها، تصویب نامه ها، تصمیمات و اقدام واحد های دولتی ونهادهای عمومی، موسسه ها وشرکت های دولتی، سازمان تامین اجتماعی، نهادهای انقلابی وتشکیلات عام المنفعه مانند ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید و… تمامی موسسه های وابسته با مراکز دولتی ونهادهای انقلابی وعمومی از جمله شهرداریها.
ب) تمامی تصمیم ها واقداماتی که مدیران نهادهای مذکور در بند قبلی اتخاذ می نمایند، قابل شکایت در دیوان عدالت اداری می باشد.
۲- رسیدگی قضایی به شکایت ها و دادخواست ها از تصمیم های قطعی اتخاذ شده در پرونده های کمیسیون حل اختلاف مالیاتی،;کمیسیون های شهرداری، هیاأت های حل اختلاف کارگروکارفرما، کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها، که شاکی مدعی نقض قوانین و مقررات و اشکال شکلی در آنها باشد، قابل رسیدگی در دیوان عدالت اداری می باشد.
۳- رسیدگی به شکایت ودادخواست کلیه قضات وافراد مشمول قانون استخدام کشوری و تمامی افرادی که از هر حیث مقام لشکری یا کشوری و مستخدم نهادهای مذکور در بند یک می باشند از حیث وضعیت استخدامی وحقوق ومزایا در صلاحیت دیوان عدالت اداری می باشد و قابل شکایت در این مرجع قضایی هستند.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

 

دادسرا:
نهادی است که وظیفه تعقیب جرایم را از حیث جنبه عمومی بر عهده دارد و هیاتی است که تحت ریاست دادستان انجام وظیفه می کند. هر دادسرا مرکب از دادستان، به تعداد کافی معاون، دادیار و بازپرس است. در حال حاضر در کشور ما دادسرای عمومی و انقلاب در حدود صلاحیت خود، کشف، تعقییب جرم و تحقیقات مقدماتی را بر عهده دارد.
دادگاه:
محلی که در آن به دعاوی مدنی یا کیفری یا امور حسبی که در حدود صلاحیت قانونی و با رعایت تشریفات مربوط رسیدگی می شود.
دادگاه حقوقی:
دادگاهی است که در آن به دعاوی مدنی و امور حسبی رسیدگی می شود.
دادگاه کیفری:
دادگاهی است که در آن به دعوی کیفری رسیدگی می شود.
مال:
درباره مال تعاریف متعددی وجود دارد که راحت ترین تعریف عبارت است از هر چیزی که قابلیت داد و ستد داشته باشد.
مال منقول:
به مالی گفته می شود که قابل جابجایی باشد، بدون اینکه به خود و محل آسیب وارد کند. مثل میز و صندلی.(برای مطالعه مال منقول و غیر منقول کلیک کنید.)
مال غیرمنقول:
به مالی گفته می شود که بدون آسیب زدن به خود یا محل وقوع آن، قابل جابجایی نباشد. مانند درخت و زمین.
جرم:
هر فعل یا ترک فعلی که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد جرم محسوب می شود.
دیه:
مالی است که به سبب جنایت بر نفس یا عضو به مجنی علیه یا به ولی یا اولیای دم او داده می شود.
مباشر جرم:
کسی است که جرم را مستقیم و بدون واسطه انجام می دهد.
مسبب جرم:
کسی است که جرم را به طور غیرمستقیم انجام می دهد و در حقیقت سبب وقوع جرم می شود. مانند استفاده از حیوانات برای ارتکاب جرم.
معاون جرم:
فردی است که در تسهیل وقوع جرم موثر است. مانند نگهبانی دادن در هنگام سرقت یا باز کردن گاوصندوق و...
شریک جرم:
اجماع بیش از یک نفر (دو نفر کمتر نباشد (در ارتکاب جرم و شرکت هر دو در عملیات مجرمانه.
زنا: عبارت است از اجماع مرد با زنی که ذاتا بر او حرام است.
قوادی:
عبارت است از جمع و مرتبط کردن دو نفر یا بیشتر برای زنا
قذف:
نسبت دادن زنا یا لواط به شخصی دیگر.
اقرار:
اگر شخصی خبری را اعلام کند که مفاد آن بر ضرر خودش و به نفع دیگری باشد اقرار نام دارد. به شخصی که اقرار می کند مقر گویند. اگر مفاد این خبر به نفع خود فرد و به ضرر دیگری باشد، ادعا و اگر به نفع دیگری و به ضرر شخص ثالثی باشد شهادت نام دارد.
اقدامات تامینی:
تدابیری است که دادگاه برای جلوگیری از تکرار جرم درباره مجرمین خطرناک اتخاذ می کند. مانند نگهداری مجرمین دیوانه در بیمارستان روانی.
امور حسبی:
به اموری گفته می شود که دادگا ه ها باید بدون ملاحظه اینکه در مورد آنها اختلاف یا مرافعه ای وجود دارد یا خیر، وارد رسیدگی شده و اتخاذ تصمیم کنند. مانند رسیدگی به اموال متوفای بلا وارث یا تعیین سرپرست برای دیوانه ای که ولی یا قیم ندارد.
بازپرس:
مقام قضایی است که وظیفه اش تحقیق از متهمین و انجام تحقیقات مقدماتی در پرونده های کیفری است. قبلاً به بازپرس، مستنطق گفته می شد.
اهلیت:
عبارت است از شایستگی انسان برای دارا بودن یا اجرای حق و تکلیف.
اماره:
هر موضوعی که حکایت از موضوعی دیگر داشته و در پرونده های مدنی و کیفری ظاهراً جنبه کاشفیت از واقع دارد. مانند تصرف شیئی که در ظاهر کاشف از مالکیت متصرف است. البته ممکن است خلاف آن نیز ثابت شود. برای مثال ممکن است شیئی که در تصرف الف است، در مالکیت ب باشد که الف به طور امانی آن را در اختیار گرفته است.
التزام:
به معنای تعهد کردن است. گاهی در قراردادها وجهی به عنوان وجه التزام آورده می شود که به منظور تامین خسارت عدم انجام تعهد یا تاخیر مقرر می شود.

https://animoshaver.ir/


تمتع:
عبارت است از اینکه شخص قانوناً شایستگی و توانایی بهره مندی و دارا شدن حقی را داشته باشد.
استیفاء:
عبارت از قابلیتی است که قانون برای افراد شناخته است تا بتوانند حق خود را اجرا کرده و خود را متعهد سازند.
احوال شخصیه:
عبارت از عناوینی است که سبب ظهور یا وجود ویژگی و حالاتی در شخص نسبت به شخص دیگر می شود که بر آن اثر قانونی مترتب شده است؛ مثل ازدواج.
نکاح:
عبارت است از عقدی که سبب رابطه زناشویی بین دو جنس مخالف می شود.
طلاق:
عبارت است از انحلال نکاح دائم با شرایط و تشریفات خاص از جانب مرد و نماینده قانونی او.
بذل مدت:
صرف نظر کردن زوج از ادامه اثر عقد نکاح در ازدواج موقت و پایان بخشیدن به آن را گویند.
عده:
مدتی که در آن، زنی که ازدواجش از طریق طلاق، وفات، فسخ نکاح یا بذل مدت منحل شده است، نمی تواند شوهر دیگری اختیار کند
حجر:
عبارت است از ممنوع بودن شخص از تصرف در بعضی از امور یا تمام امور خود به منظور از حمایت از او به حکم قانون


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،قرارداد، ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

آیا می دانید اظهارنامه حقوقی چیست؟
اگر می خواهید موضوعی را به نحو رسمی و قانونی به شخصی اعلام و ابلاغ نمایید، می توانید برای وی اظهارنامه ارسال نمایید و مطالب خود را در آن عنوان نمایید.
اظهارنامه را پس از تنظیم، می بایست به دادگاههای حقوقی محل اقامت خودتان یا دفاتر الکترونیک قضایی تسلیم نموده و شماره ثبت آن را دریافت نمایید تا پس از ابلاغ، مجددا مراجعه نموده و نسخه ابلاغ شده آن را با مهر و گواهی مأمور ابلاغ دریافت کنید.
برخی از رایجترین اظهارنامه های رسمی عبارتند از: اظهارنامه دعوت به تمکین، اظهارنامه مطالبه اجور معوق، اظهارنامه اعلام تخلیه مورد اجاره، اظهارنامه مطالبه طلب و اظهارنامه مطالبه لاشه چک و اظهار نامه اجرای قرارداد.


به چند دليل چك بهتر از سفته است:

1⃣چک قابلیت تعقیب کیفری دارد ولی سفته ندارد.
2⃣صدور گواهی عدم پرداخت در چک تقریبا بدون هزینه می باشد در حالی که در سفته ، درصدي از وجه سفته به عنوان هزینه واخواست بايد پرداخت گردد.
3⃣هزینه اخذ اوراق سفته چندین برابر اخذ اوراق چک می باشد.
4⃣اگر چک به امضای مدیر عامل شرکت یا نماینده صاحب حساب صادر گردد طبق ماده 19 قانون صدور چک مدير عامل و یا نماینده با صاحب حساب چک متضامنا مسئول پرداخت وجه می باشند در حالی که سفته بدین حالت نمی باشد.
5⃣خسارت تاخیر تادیه در چک به دلیل مصوبه خاص مجمع تشخیص مصلحت نظام از تاریخ سررسید چک محاسبه می شود ولی در سفته از تاریخ تقاضا محاسبه می شود.
6⃣چک تنها سند عادی لازم الاجرا می باشد که بدون مراجعه به دادگاه می توان از طریق اداره ثبت نسبت به وصول آن اقدام نمود ولی سفته فاقد چنین امتیازی می باشد.


آیا می دانید چکهای موسسات اعتباری که بانک نیستند یک سندعادی محسوب میشود وآثارحقوقی چک های سایر بانکها را ندارد؟

آن چه که عامه مردم به عنوان«چک موسسات مالی و اعتباری و صندوق های قرض الحسنه» می شناسند تابع قانون صدور چک و یک سند بانکی لازم الاجرا نیست، این برگه یک حواله یا سند عادی است و صرفا از طریق حقوقی و طبق قانون تجارت قابل پیگرد است


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

 

اموال معاف از مالیات بر ارث کدامند؟

وجوه بازنشستگی و وظیفه و پس‌انداز خدمت و مزایای پایان خدمت، مطالبات مربوط به خسارت اخراج، بازخرید خدمت و مرخصی استحقاقی استفاده نشده و بیمه‌های اجتماعی و نیز وجوه پرداختی توسط مؤسسات بیمه با بیمه‌گزار یا کارفرما از قبیل انواع بیمه‌های عمر و زندگی، خسارت فوت و همچنین دیه و مانند آنها حسب مورد که یکجا یا به طور مستمر به ورثه متوفی پرداخت می‌شود (بند ۱ ماده ۲۶)
 اموالی که برای سازمان‌ها، مؤسسات و نهادهای مذکور در ماده (۲) قانون مالیات‌ها مورد وقف یا نذر یا حبس واقع شود به شرط تأیید سازمان‌ها و نهادهای مذکور (بند ۳ ماده ۲۶)
 اثاث البیت محل سکونت متوفی (بند ۴ ماده ۲۶)
 اموالی که جزو ماترک متوفی بوده و طبق قوانین یا احکام خاص، مالکیت آنها سلب یا به صورت بلاعوض در اختیار اشخاص موضوع ماده (۲) قانون مالیات‌ها قرار گیرد با تأیید اشخاص مزبور مشمول مالیات بر ارث قرار نمی‌گیرد (صدر ماده ۲۱)


افراد تحت تکفل بیمه شده چه کسانی هستند؟

همسر
همسر بیمه شده زن، در صورتی که معاش او توسط زن تامین شود یا به حکم قانون از کارافتاده باشد
 فرزندان ذکور
تا پایان ۱۹سالگی و یا ادامه تحصیل تحت شرایط خاص
فرزندان اناث.
به شرط عدم اشتغال و ازدواج.
پدر و مادر بیمه شده.
در صورتیکه کفالت آنها توسط سازمان تایید شود.
افراد فوق در صورت فوت بیمه شده می توانند از مستمری بازماندگان بهره مند شوند قابل ذکر است نوه حائز شرایط دریافت مستمری نمی باشند.


نکاتی درباره قوانین راهنمایی و رانندگی که خیلی ها از آن بی اطلاع اند.

رانندگان باید بدانند برخلاف تصور عمومی و رایج، هرچند مکلفند گواهینامه، کارت ماشین، بیمه و معاینه فنی را به همراه داشته باشند اما به همراه نداشتن این مدارک، دلیلی بر انتقال خودرو به پارکینگ نیست،
مطابق ماده ۹ قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی ، چنانچه یکی از مدارک فوق یا شناسنامه یا حتی یک کارت شناسایی معتبر ، به همراه راننده باشد، مامورین مکلفند بدون توقف خودرو، مدرک مزبور را اخذ و رسید ارائه دهند.
راننده می تواند بعدا سایر مدارک را به اداره راهنمایی و رانندگی ارائه داده و مدرک خود را مسترد نماید.
حتی مامورین مکلفند چنانچه راننده ساکن شهر دیگری باشد، ظرف ۴۸ ساعت مدارک اخذ شده را به راهنمایی و رانندگی محل اقامت راننده ارسال نمایند.


چه حوادثی «حوادث ناشی از کار» محسوب می‌شوند؟

حوادث ناشی از کار حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می افتد. مقصود از حین انجام وظیفه، تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمانها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام مأموریتی باشد.
اوقات مراجعه به درمانگاه و یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه جزء اوقات انجام وظیفه محسوب می گردد مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد.
حوادثی که برای بیمه شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می افتد حادثه ناشی از کار محسوب می شود


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

چه زمانی زن می تواند جدا از شوهر خودزندگی کند
 طبق مواد 1114 و 1115 قانون مدنی زن نمی‌تواند مسکن مستقلی برای زندگی جدا از شوهرش اختیار کند، اِلا اینکه در یک منزل برای زن خطر جانی، مالی و یا شرافتی وجود داشته باشد که در این صورت زن می‌تواند مسکن جداگانه‌ای برای خودش انتخاب کند و اگر به این علت زن مسکن جداگانه‌ای اختیار کرده باشد باز هم نفقه او بر عهده شوهر است.
طبق ماده 1107قانون مدنی مسکن جزیی از حق نفقه زوجه می باشد و زوج مکلف است که مسکن مناسبی برای خانواده خود تهیه کند.(مشاوره حقوقی نفقه)
نکته دیگر این ماده این است که مسکن تهیه شده باید متناسب با شان و مرتبه اجتماعی زن باشد و در غیر اینصورت زن می تواند از سکونت در آن خانه ممانعت کند.
بر اساس ماده 1114 قانون مدنی زن باید در منزلی که شوهر تعیین می‌کند سکنی نماید مگر آنکه اختیار تعیین منزل به زن داده شده باشد.
همچنین طبق ماده 1005 قانون مدنی اقامتگاه زن شوهردار همان اقامتگاه شوهر است.
البته اگر در زمان عقد شرط انتخاب محل سکونت را به زن داده باشند دیگر اختیار انتخاب مسکن بر عهده او خواهد بود و اگر زوجه بخواهد در خانه‌ای زندگی نکند قانون هم به استناد شرط ضمن عقد حق را به او می‌دهد.


در صورت انصراف شوهر از گواهی عدم امکان سازش تکلیف چیست؟

در صورتی که شوهر بعد از دریافت گواهی عدم امکان سازش از اجرای مفاد آن انصراف دهد و برای اجرای طلاق در دفتر خانه حاضر نشود و زن نیز وکالت در طلاق نداشته باشد، دادگاه نمی تواند شوهر را مجبور به انجام مفاد گواهی عدم امکان سازش و طلاق نماید.
بهترین عمل قانونی برای جلوگیری از چنین پیشامدی این است که اگر زن وکالت در طلاق ندارد، در هنگام ارجاع دادگاه به داوری، درخواست درج مفاد التزام به گواهی عدم امکان سازش را در حکم دادگاه بنماید و شوهر نیز موافقت خود را اعلام دارد (سازش در دادگاه). برای دریافت مشاوره و وکالت کلیک کنید
در اینصورت زن می تواند با استناد به گواهی سازش در دادگاه مفاد گواهی عدم امکان سازش را رأساٌ و بدون حضور شوهر در دفترخانه طلاق اجرا کند. این نکته مهمی است که اختیاز زن را در درخواست طلاق افزایش می دهد.


یکی از انواع طلاق، طلاق توافقی است؛ اما در متون قانونیطلاق توافقی تعریف نشده است. در قانون طلاقی داریم به نام خلع. در طلاق خلع زن به واسطه كراهتی كه از مرد دارد باید مالی كمتر، معادل یا بیشتر از مهریه خود را به مرد بدهد تا او را راضی به طلاق كند. قضات دادگاه‌ها طلاق توافقی را به لحاظ قانونی با مواد مربوط به خلع توجیه می‌كنند در طلاق توافقی زن و مرد توافق می‌كنند از یكدیگر جدا شوند و این توافق در حكم دادگاه ثبت می‌شود و ضمانت اجرای قانونی پیدا می‌كند.

برای گرفتن طلاق توافقی، نیازی به شرایط و دلایل محکمه پسند وجود ندارد و زوجین با توجه به شرایط و وضعیت خانوادگی خود به این نتیجه می رسند که دیگر نمی توانند با هم زندگی کنند و جهت انجام طلاق توافقی به طور مشترک در دادگاه خانواده حاضر می شوند و درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش برای اجرای صیغه‌ی طلاق توافقی را بنمایند. تمام شرایط مالی و غیرمالی نیز با توجه به توافق زوجین در دادنامه و سند طلاق منظور می‌گردد مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش، سه ماه از تاریخ صدور است و اگر تا پایان آن مدت طرفین یا یکی از آنها برای ثبت به دفترخانه مراجعه نکند، گواهی مذکور از درجه اعتبار ساقط است.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین، ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

 

دادسرا بخشی از دادگستری است که وظیفه اصلی آن تحقیق و بازجویی و کشف جرم است. بالاترین مقام دادسرا، دادستان است که بسیاری از وظایف دادسرا زیر نظر وی و بعد از تعیین این مقام انجام می‌شود.
وظایف دادستان دو نوع است:
وظایفقضایی
وظایف اداری
اولین وظیفه قضایی دادستان ریاست بر دادسرا است. دادستان رئیس دادسرا است و همه کار‌ها در دادسرا تحت نظارت او انجام می‌شود. همچنین دادستان رئیس ضابطان است و بر کارهای ضابطان و حسن انجام وظیفه آنان ریاست و نظارت دارد. ضابطان تحت تعلیم دادستان انجام وظیفه می‌کنند. بعضی جرایم دارای جنبه حق‌الناسی، تعدادی حق‌اللهی و بعضی هم واجد هر دو جنبه هستند.
دادسرا مثل دادگاه است، اما در شعبه‌های آن قاضی‌های تازه کار وجود دارد؛ که به آن‌ها دادیار می‌گویند.دادیار مثل پلیس یا کاراگاه است وتحقیقات لازم در مورداینکه عمل متهمی جرم است یا نیست را به عمل می‌اورد و در دادسرا تشخیص داده می شودکه فرد نهایتا مجرم است یا نیست.
اگر مشخص شد جرمی انجام نداده در همان دادسرا پرونده وی بسته شده و مختومه می‌شود و قرار‌های (منع تعقیب، موقوفی تعقیب صادر می‌شود) و اگر کسی مجرم تشخیص داده شد پرونده جهت صدور قرار مجرمیت و کیفر خواست به نظر دادستان خواهد رسید و دادستان پس از صدور قرار مجرمیت و کیفر خواست پرونده را به شعبه مربوطه اعاده می‌کند و شعبه مربوط پرونده را جهت رسیدگی به جرم به شعبه جزایی ارسال می‌کند.

برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

- بررسی کنید که خودرو مشکل سند نداشته باشد و سند به نام فروشنده باشد و تمام اسناد مالکیت خودرو را به کمک فردی متخصص بررسی کنید.
- قولنامه خرید به صورت بنگاهی تنظیم شود و در غیر اینصورت، سه نفر شاهد قولنامه را امضاء نمایند.
- در قولنامه صراحتا مشخص کنید که عوارض و مالیات‌ها را فروشنده پرداخت خواهد نمود. (مشاور مالیاتی)
- پرداخت تمامی جرائم و خلافی‌های خودرو توسط فروشنده و دریافت برگ عدم خلافی در قولنامه آورده شود.
- در قولنامه ذکر کنید که فروشنده خودرو را به نام خریدار خواهد کرد.
- کارت و بیمه نامه خودرو را از فروشنده تحویل بگیرید.
- دقت کنید که پلاک خودرو از نوع جدید باشد و از انواع پلاک قدیمی نباشد.
- از خرید خودرو در شب و زیر نور چراغ خودداری نمائید. خودرو را حتما در روز روشن ببینید.
- دقت کنید لوازم جانبی خودرو مانند جک و آچار چرخ و زاپاس در خودرو موجود باشد.
- در مورد ضبط صوت و لوازم الحاقی جانبی با فروشنده توافق کرده و تمام توافقات را در قولنامه وارد کنید.
- دقت کنید کارت سوخت دریافتی مربوط به خودروی مورد معامله باشد و کارت دیگری را تحویل نگیرید.
- حداقل یک میلیون تومان از مبلغ خرید خودرو را در زمان به نام کردن خودرو پرداخت نمائید.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی , مشاوره اقتصادی تلفنی , مشاوره اقتصادی آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

اگر اقدام به وصول چک از طریق اجرای ثبت اسناد و املاک باشد صادرکننده چک نمی تواند بدون رضایت بستانکار (دارنده چک) خواستار تقسط وجه چک شود.
در این حالت اگر دارنده چک ، راضی به قسط بندی وجه چک نشود صادرکننده چک (بدهکار) ناگزیر است که از طریق دادگاه درخواست اعسار و تقسیط نماید.

اگر اصل چک یا سفته ای که مبلغش را دریافت نکرده اید به هر دلیلی به صادر کننده آن برگردانید این بخودی خود به معنی تسویه بدهی آنها به شماست.صادرکننده چک و سفته در این حالت، می‌توانند با استناد به این که اصل سفته و چک در دستشان هست اعلام کنند که بدهی به شما را تسویه کردند و شما دیگه از آنها بستانکار نیستید.
بنابراین تا مبلغ سفته و چک را نگرفتید اصل آنها رو به صادر کننده ، برنگردانید.

تفاوت سفته با چک در زمان مطالبه خسارت تاخیر تادیه (خسارت دیرکرد)
خسارت دیرکرد چک را می توان بر مبنای تاریخ صدور چک، مطالبه کرد ولی خسارت دیرکرد سفته را فقط می توان از تاریخ  واخواست سفته انجام داد.
واخواست سفته به دو شکل انجام می شود:
۱- تکمیل و ارسال برگ واخواست از طریق دایره واخواست دادگستری (ارزش تجاری سفته با این روش محفوظ می ماند)
۲- ابلاغ اظهارنامه رسمی مطالبه وجه سفته به صادرکننده سفته 
واخواست سفته یا ابلاغ اظهارنامه برای مطالبه آن، بلحاظ حقوقی حساسیت و اهمیت زیادی دارد. بنابراین پیش از اقدام به مطالبه وجه سفته حتما با کارشناس حقوقی یا وکیل دادگستری که در این زمینه تجربه و تسلط دارند مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات , مشاوره مالیاتی , مشاوره حقوقی , مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver


پیمانکاران از قبول شرط داوری در قرارداد با دولت و دستگاه دولتی خودداری کنند


از آنجا که در اصل ۱۳۹ قانون اساسی و ماده ۴۵۷ آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، داوری در اختلافات و دعاوی دولت و بخش خصوصی بدون مصوبه هیات وزرا غیر قابل انجام است، به طور جدی تاکید می‌شود پیمانکاران در قراردادهای با دولت و دستگاه های دولتی از قبول شرط داوری خودداری نمایند.(برای مشاوره دعاوی کلیک کنید)


درخواست انجام داوری و حل اختلاف از داور باید کتبی باشد و موارد زیر باید در متن درخواست داوری درج شود:

۱- مشخصات خواهان انجام داوری به روشنی معلوم باشد
۲- مشخصات طرف مقابل داوری (خوانده داوری) به روشنی معلوم باشد.
۳- چرایی و موجبات و دلایل درخواست داوری مشخص باشد.
۴- درخواست های خواهان از داور (خواسته خواهان داوری)، اعم از مالی و غیرمالی، به گونه صریح و دقیق نوشته شده باشد.
۵- قرارداد یا اسنادی که امکان حل اختلاف از طریق داوری در آنها آمده است مشخص شده باشد
۶- مستندات و دلایلی که خواهان داوری برای اثبات ادعا و خواسته هایش دارد در درخواست داوری مورد اشاره قرار گرفته باشد.


آیا مالک میتونه ادعای ورود خسارت به محل اجاره را بکنه و میزان خسارت وارده به محل اجاره را هم خودش ، معین کنه و راسا از روی مبلغ ودیعه کسر و برداشت نماید؟

خیر. ادعای ورود خسارت به محل اجاره باید در دادگاه یا بوسیله داور ، رسیدگی بشه و تشخیص میزان خسارت وارده به محل اجاره هم باید به وسیله دادگاه یا داور صورت بگیرد.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

 



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین، ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

به عنوان مالیات دهنده (مودی مالیاتی) حق دارید که بدانید محاسبه مالیات شما بر اساس چه اطلاعات، مدارک و مبنایی بوده و روش محاسبه آن چه بوده است و حق دارید که از ماموران مالیاتی در این باره توضیح بخواهید.


برابر مقررات کار و مالیاتی و بهداشتی ، هزینه های کارفرمایان بابت رعایت و پیاده سازی الزامات بهداشتی و درمانی در دوران فراگیری بیماری کرونا در حد متعارف جز هزینه های قابل قبول مالیاتی شناخته می شوند و این هزینه ها قابل ذکر در اظهارنامه مالیاتی کارفرمایان می باشد.


با حقوق مالیاتی خود آشنا شوید!

یادتان باشد که شما به عنوان مالیات دهنده ، حق دارید هزینه هایی همانند هزینه اجاره منزل و محل کسب، هزینه های درمان و داروی خود و افراد تحت تکفل، هزینه تحصیل خود و همسر و فرزندان، هزینه بیمه های ثالث و بدنه خودرو و آتش سوزی منزل و کارگاه، هزینه پرداختی بابت بیمه عمر، هزینه تعمیرات منزل و محل کسب، هزینه عوارض صنفی و شهرداری، هزینه سود تسهیلات بانکی دریافتی، هزینه اخذ مجوزهای قانونی را به عنوان هزینه های قانونی خود در اظهارنامه مالیاتی بیاورید و اداره امور مالیاتی مکلف است هزینه های واقعی انجام شده در این موارد را از درآمد شما کسر و سود و نهایتا مالیات متعلقه شما را پس از کسر این هزینه ها محاسبه و اعلام کند.
هزینه های قانونی یادشده را اداره امور مالیاتی باید بپذیرد.


از دیدگاه مقررات قانون کار ، به هر شکلی که ثابت شود بین کارفرما و کارگر رابطه کار وجود داشته ، کارفرما متعهد به رعایت قانون کار درباره کارگر خواهد شد بنابراین وجود نام یک فرد در فهرست مالیاتی حقوق بگیران کارفرما به معنی اقرار کارفرما به وجود قرارداد کار با آن فرد است و کارگر برای اثبات رابطه کار خود با کارفرما می تواند به لیست مالیاتی حقوق بگیران کارفرما هم استناد کند.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار،  مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،قمشاوره مالیاتی، مشاوره حقوقی آنلاین، مشاوره آنلاین حقوقی،اظهارنامه مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

پرسش و پاسخ
آیا دوره آزمایشی کار هم مشمول قانون تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه می شود؟
بله. دوره آزمایشی کار، مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار می شود و کارفرما باید حق بیمه کارگر برای دوره آزمایشی کار را بپردازد.


 

پرسش و پاسخ

چک تضمینی که کارگر بابت تضمین پرداخت اقساط وام دریافتی از کارفرما به کارفرما داده آیا از طرف کارفرما قابل وصول است؟

بله. با رعایت شرایط و توافقات بین کارفرما و کارگر (درباره وام دریافتی و چگونگی پرداخت اقساط آن) چنین چکی قابل اقدام برای وصول است.


پرسش و پاسخ

آیا مستاجر میتونه به بهانه اینکه از لحاظ مالی ، دچار تهیدستی و اعسار شده، قرارداد اجاره را فسخ کند؟
خیر. مگر آنکه در قرارداد اجاره ، چنین شرط و حقی برای مستاجر، گنجانده شده باشد.


پرسش و پاسخ

آیا مستاجر می تواند زودتر از زمان مقرر، قرارداد اجاره را فسخ (فسخ قرارداد اجاره)کنه و ودیعه اجاره رو مطالبه نماید؟
خیر. مگر اینکه در قرارداد اجاره به نفع مستاجر ، چنین شرطی درج شده باشد.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار،  مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

دفاتر قانونی، ترازنامه، اظهارنامه مالیاتی، مدارک و صورتهای مالی یک شرکت که به اداره امور مالیاتی یا سازمان تامین اجتماعی یا سایر ادارات و مقامات ارائه شده باشد علیه آن شرکت، دلیل به شمار می رود بنابراین اگر شرکتی در ترازنامه یا اظهارنامه مالیاتی که به اداره امور مالیاتی ارائه نموده ، خود را بطور مثال به آقای الف بدهکار اعلام نموده باشد این مدرک بوسیله آقای الف بر علیه شرکت، سندیت دارد و برای طرح ادعای طلب ، قابل استناد می باشد.


بایسته های حقوقی معاملات ملکی و ساختمانی 

استعلام های قانونی که پیش از انجام معاملات ملکی و ساختمانی ، لازم و مفید است:
1 استعلام از شهرداری برای دریافت:
مفاصاحساب شهرداری ، عوارض نوسازی ، عوارض پسماند ، عوارض پسماند غیرمسکونی، عوازض آموزش و پرورش و سایر عوارض ملی و محلی
2 استعلام از اداره امور مالیاتی برای دریافت:
مفاصا حساب های مالیاتی مربوطه (همانند مالیات بر ارث، نقل و انتقال، مالیات بر اجاره و....)
3 استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک برای دریافت
گواهی احراز هویت دقیق مالک یا مالکین، اطمینان از عدم بدهی یا تعهد وثیقه ای فروشنده درباره ملک به مراجع قضایی و بانکی و قانونی ( در رهن بانک بودن یا نه) و اطمینان از توقیف بودن ملک مورد معامله و اطمینان از ممنوع المعامله نبودن فروشنده
4 استعلام از تامین اجتماعی درباره ساختمان ها و محل هایی که بعنوان کارگاه یا محل کسب و کار ، مورد استفاده بوده اند برای دریافت:
مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی موضوع ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی


حقوق بازنشستگی در تامین اجتماعی چگونه محاسبه شود؟

رئیس گروه محاسباتی بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد:
1:حقوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی بر اساس میانگین دستمزد دو سال آخر که به سازمان اعلام شده تعیین می شود، به همین دلیل افراد تحت پوشش باید سوابق بیمه‌ای خود را به دقت بررسی کنند.
2:بر اساس قانون مدرن تامین اجتماعی کارفرمایان موظف هستند تا افرادی را که به هر عنوان تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی در آورند و حق بیمه مربوطه را پرداخت کنند.
3: پرداخت مستمری در پیری با توجه به سوابق بیمه شدگان صورت می‌گیرد، لازم است بیمه شدگان به سوابق بیمه‌ای خود توجه کنند تا به صورت پیوسته و با دستمزدهای صحیح به سازمان اعلام شده باشد.
4: طبق ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی مردان و زنان به صورت عام با داشتن شرایط سنی و سوابق بیمه‌ای مختلف می‌توانند بازنشسته شوند. یکی از این شرایط پرداخت و احصای ۳۰ سال حق بیمه مستمر است. اگر شرایط گفته شده فراهم باشد آقایان با ۵۰ سال و بانوان با سن ۴۵ سال می‌توانند از مزایای بازنشستگی بهره‌مند شوند.
5: میانگین دستمزد دو سال آخر افراد نسبت به سابقه بیمه‌ای آنها مبنای محاسبه قرار می‌گیرد. به عنوان مثال اگر یک بیمه شده با ۲۰ سال سابقه بازنشسته شود، مستمری او بیست سی‌ام میانگین دستمزد دو سال آخری است که طی لیست بیمه به سازمان اعلام شده است.
6: گرچه دستمزد از سوی کارفرما اعلام می‌شود اما دقت خود بیمه شده نیز الزامی است. اگر دستمزد بیمه شده کمتر از حداقل دستمزد آن سال باشد، بر اساس یک ماده قانونی مابه‌التفاوت این دو از محل پیش بینی شده پرداخت می‌شود تا معیشت مستمری بگیر از حدی پایین‌تر نرود.
7: حداقل حقوق و مزایا هر ساله در هیئت وزیران بر اساس تورم ترمیم می‌شود تا حقوق پرداختی به بازنشستگان میزان مکفی را داشته باشد. همچنین سازمان تامین اجتماعی مبالغ دیگری را تحت عنوان کمک هزینه‌های جنبی به بازنشستگان پرداخت می‌کند که با توجه به شرایط افراد، متفاوت است


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار،  مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

اگر کارمند بانک با جاعلین چک، تبانی و همکاری بکنه و به این دلیل به مشتری بانک ، خسارت وارد بشه یا بانک با تقصیر و کوتاهی در جریان صدور دسته چک ، سبب خسارت به سپرده و سرمایه گذاری مشتریان گردد مشتریان می‌توانند علیه بانک مدعی جبران خسارت شوند.


واگذاری کارت و اجاره دادن حساب بانکی به دیگری

افرادی که حساب و کارت بانکی و کدملی خود را در اختیار دیگری قرار می دهند یا به دیگری اجاره دهند و از این راه ، امکان گردش پول آن افراد را در حساب خود فراهم می کنند (که چه بسا آن پول ها منشأ مجرمانه داشته باشند) یا موجب نقل و انتقال آن می شوند علاوه بر معاونت در جرم آن افراد، به جرم پولشویی که مجازات آن بازگرداندن همه وجوه تراکنش‌ شده و سود بانکی مقرر و همچنین جزای نقدی به میزان یک‌چهارم مبالغ تراکنش شده (عواید بدست آمده از جرم) است، محکوم می‌شوند.


در هر زمان که شخصی از شما خواست جابجایی پول یا تراکنش بانکی مهم و سنگین را از طریق حسابی غیر از حساب خودش انجام دهید این احتمال را در نظر داشته باشید که با مسأله فرار مالیاتی و پولشویی روبرو خواهید شد.


اگر در قراردادهای مضاربه منعقد شده بوسیله بانک‌ها شرایط و الزامات قانونی و بانکی عقد مضاربه رعایت نشده باشد می توان از طریق دادگاه نسبت به بطلان قرارداد مضاربه منعقده اقدام نمود.


بانک ها بلحاظ شرعی و قانونی نبایستی برای تسویه وام و تسهیلات قبلی از طریق اعطای تسهيلات جدید به جهت عدم تحقق موضوع تسهیلات و عدم وقوع سرمایه گذاری واقعی و عدم استحصال سود اقدام کنند و در این مورد محدودیت دارند.


اگر بانک‌ها در اعطای وام و تسهیلات، مصوبات شورای پول و اعتبار بانک مرکزی و قوانین پولی و بانکی از جمله درباره نرخ سود و تاخیر آن و نحوه محاسبه پرداخت های احتمالی وام گیرنده را رعایت نکرده باشند از طریق دادگاه می توان محاسبات و اقدامات آنان را باطل کرد.(مشاوربانکی)


دادگاه می تواند در اختلاف بین فعالان اقتصادی با بانکها تمام یا قسمتی از قراردادهای بانکی (از جمله درباره نرخ سود و جرایم و نحوه محاسبه آنها و... ) که بر خلاف الزامات بانک مرکزی تنظیم شده است را فاقد اعتبار و غیرقابل استناد بداند.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار،  مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره خانواده، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

 



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

هنگام کرایه خودرو با راننده برای مسافرت های برون شهری یا درون شهری حق دارید از اعتبار گواهی نامه راننده و از اعتبار و کفایت بیمه نامه خودرو و از فقدان عیب و نقص در خودرو، آگاه و مطمئن شوید.
کرایه ای که می پردازید در حقیقت بابت خرید خدمات و منافع خودرو با لحاظ این ویژگی هاست.


با حقوق مالیاتی خود آشنا شوید!
یادتان باشد که شما به عنوان مالیات دهنده ، حق دارید هزینه هایی همانند هزینه اجاره منزل و محل کسب، هزینه های درمان و داروی خود و افراد تحت تکفل، هزینه تحصیل خود و همسر و فرزندان، هزینه بیمه های ثالث و بدنه خودرو و آتش سوزی منزل و کارگاه، هزینه پرداختی بابت بیمه عمر، هزینه تعمیرات منزل و محل کسب، هزینه عوارض صنفی و شهرداری، هزینه سود تسهیلات بانکی دریافتی، هزینه اخذ مجوزهای قانونی را به عنوان هزینه های قانونی خود در اظهارنامه مالیاتی بیاورید و اداره امور مالیاتی مکلف است هزینه های واقعی انجام شده در این موارد را از درآمد شما کسر و سود و نهایتا مالیات متعلقه شما را پس از کسر این هزینه ها محاسبه و اعلام کند.
هزینه های قانونی یادشده را اداره امور مالیاتی باید بپذیرد.


اهمیت مستندسازی آثار زلزله از دیدگاه حقوقی

زلزله ممکن است باعث تخریب دیوارها، ساختمان ها، تاسیسات، ماشین آلات، انبارها ، محصولات، نابودی دام ها و فراتر از اینها باعث مرگ انسان ها شود.

در همه موارد یادشده به منظور استفاده از پوشش های بیمه ای و حمایت های قانونی و حفظ حقوق موجود باید نسبت به آثار، صدمات و تخریب های ناشی از زلزله اقدام گردد.
دریافت گزارش های به موقع و دقیق از مراجعی همانند آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، بیمارستان، دهیاری، بخشداری ، فرمانداری، شهرداری، پلیس راه، کلانتری، کارشناسان رسمی دادگستری، تامین دلیل از طریق شورای حل اختلاف و....مبنی بر ورود خسارت مالی و جانی در جهت جبران خسارات وارده یا حفظ حقوق موجود ضرورت دارد.
از گزارش های تهیه شده رونوشت خوانا و تصویر برابر اصل شده تهیه کنید


مدارک مورد نیاز برای طرح دعوا علیه کارفرما در اداره کار

۱- رونوشت (کپی) شناسنامه کارگر ، صفحه اول و دوم
۲- رونوشت قرارداد کار
۳- رونوشت آخرین فیش حقوقی (اگر موجود باشد)
۴- هر گونه مدارکی که نشان بدهد بین کارگر و کارفرما ، رابطه کار وجود داشته است (همانند چک های صادره کارفرما در وجه کارگر بابت حقوق و...، رسیدهای واریز حقوق به حساب بانکی کارگر، برگ مرخصی، لیست بیمه و...)


بایسته های حقوقی معاملات ملکی و ساختمانی 

استعلام های قانونی که پیش از انجام معاملات ملکی و ساختمانی ، لازم و مفید است:
1: استعلام از شهرداری برای دریافت:
مفاصاحساب شهرداری ، عوارض نوسازی ، عوارض پسماند ، عوارض پسماند غیرمسکونی، عوازض آموزش و پرورش و سایر عوارض ملی و محلی
2: استعلام از اداره امور مالیاتی برای دریافت:
مفاصا حساب های مالیاتی مربوطه (همانند مالیات بر ارث، نقل و انتقال، مالیات بر اجاره و....)
3: استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک برای دریافت
گواهی احراز هویت دقیق مالک یا مالکین، اطمینان از عدم بدهی یا تعهد وثیقه ای فروشنده درباره ملک به مراجع قضایی و بانکی و قانونی ( در رهن بانک بودن یا نه) و اطمینان از توقیف بودن ملک مورد معامله و اطمینان از ممنوع المعامله نبودن فروشنده
4: استعلام از تامین اجتماعی درباره ساختمان ها و محل هایی که بعنوان کارگاه یا محل کسب و کار ، مورد استفاده بوده اند برای دریافت:
مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی موضوع ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره خانواده، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

صدور پروانه کسب بدون استعلام مالیاتی
صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی که برابر ماده ۱۸۶ قانون مالیات های مستقیم نیازمند تاییدیه اداره امور مالیاتی است به منظور جلوگیری از گسترش بیماری کرونا تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ نیاز به اخذ گواهی از اداره امور مالیاتی مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.


چگونگی محاسبه حق سنوات کارگر
برابر مواد ۲۴ و ۲۷ قانون کار ، کارفرما باید به نسبت هر سال سابقه کار ، یک ماه آخرین حقوق کارگر را بعنوان حق سنوات به کارگر پرداخت نماید.
بنابراین میزان حقوق کارگر در تاریخ پایان رابطه کار از لحاظ قانونی مبنای تعیین حق سنوات کارگر است.


همه پرداخت های کارفرما بابت مزد یا حقوق یا کارمزد شامل هرگونه وجوه و مزایای نقدی یا غیرنقدی مستمر که در مقابل کار به بیمه شده (کارگر) داده می شود مشمول کسر حق بیمه می باشد.
البته پرداخت های زیر مشمول کسر حق بیمه تأمین اجتماعی نمی شود:
حق همسر (عائله مندی)
بازخرید ایام مرخصی
کمک عائله مندی حداکثر تا میزان قابل پرداخت طبق ماده ٨٦ قانون تامین اجتماعی (مازاد بر آن مشمول کسر حق بیمه می باشد)
هزینه سفر و فوق العاده ماموریت
عیدی
مابه التفاوت کمک هزینه مسکن و خواروبار در ایام بیماری
حق شیر
پاداش نهضت سواد آموزی
حق التضمین (کسر صندوق)
خسارت اخراج
مزایای پایان کار


 

۱- وجود گواهی پایان کار ساختمان را جدی بگیرید. درباره خرید واحد‌های مسکونی نوساز توجه کنید که ساختمان، حتما دارای پایان کار معتبر از شهرداری باشد. اگر ساختمانی که واحد مسکونی مورد نظر شما در آن واقع شده دارای پایانکار نباشد شما نخواهید توانست پس از خرید واحد مورد نظر خود، به تنهایی برای واحد خریداری شده، پایان کار یا گواهی عدم خلاف ساختمان بگیرید.
۲- بعنوان خریدار ، مطمئن شوید که سند ملک یا ساختمان در بازداشت مراجع قضایی و مالیاتی یا در وثیقه بانک ها و اشخاص دیگر قرار نداشته باشد. اگر سند ساختمان یا ملک مورد نظر ، بازداشت یا وثیقه باشد پیش از رفع بازداشت ملک و پیش از خارج کردن ملک از وثیقه، امکان انتقال سند بنام شما وجود نخواهد داشت.
۳- بهتر است کپی سند مالکیت و کپی گواهی پایان کار ساختمان به امضای خریدار و فروشنده برسد و پیوست قرارداد شود.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها،مشاوره حقوق کار، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

مخاطرات چک سفیدامضا
در رابطه مستقیم بین صادر کننده چک سفید امضا و دریافت کننده نخست آن، اگر صادرکننده چک سفید امضا در دادگاه ثابت کند که چک سفیدامضا را به منظور خاصی، صادر کرده و ثابت کند که دارنده چک سفیدامضا بدون توجه به آن منظور و من غیرحق در آن مبلغ نوشته است چنین چکی ، قابل پرداخت نخواهد بود و ادعای دارنده چک برای مطالبه وجه آن بوسیله دادگاه رد خواهد شد.


کسی که پشت چک را امضا می کند چه عواقب حقوقی در انتظار اوست؟
بستگی دارد که به عنوان پشت چک را امضا می کند.
1: اگر به عنوان ظهرنویس پشت چک را امضا کند مسئول پرداخت وجه چک در قبال همه کسانی که پس از خودش صاحب چک می شوند.
2: اگر مثلاً به عنوان ضامن صادر کننده یا ضامن دارنده کنونی، چک را امضا کند در قبال ضمانت از آن فرد ، مسئول پرداخت وجه چک خواهد شد.
3: و اگر به عنوان دریافت کننده وجه چک ، پشت آن را امضا می کند و آن را به بانک تسلیم می نماید اصولاً مسئولیتی در قبال چک ندارد.


چکی که بابت ضمانت حسن انجام یک تعهد ، صادر و به طرف مقابل تحویل می گردد فقط در صورتی قابل وصول است که دارنده چک ثابت کند که صادرکننده چک از شرایط و تعهدات قراردادی ، سرپیچی و عدول کرده و به تعهد خود عمل ننموده است.
دارنده چک ، پیش از اثبات تخلف صادرکننده چک از حسن انجام تعهدات، استحقاق دریافت وجه چک ضمانت حسن انجام کار را ندارد.


صاحبان حساب که چک های آنان در بازه زمانی یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ تا سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ سررسید شده و گواهی عدم پرداخت برای چکشان صادر گردیده پس از درخواست کتبی از بانک مربوطه تا سه ماه از تاریخ برگشت چک، مشمول محدودیت ها و ممنوعیت های زیر نمی شوند:
۱- عدم افتتاح حساب بانکی
۲-عدم صدور کارت بانکی جدید
۳- مسدودیت وجوه کلیه حسابها و کارت های بانکی
۴-مسدودیت مبالغ متعلق به صادرکننده چک
۵- عدم پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکننده چک
۶-عدم صدور ضمانتنامه های ارزی و ریالی


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی , مشاوره حقوقی آنلاین , مشاوره اسناد تجاری , چک سفید امضاء , چک ضمانت ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

میزان کلی پاداش هیئت مدیره شرکت‌ها (با رعایت قانون) و نیز میزان پاداش هر عضو هیات مدیره و چگونگی پرداخت پاداش هیات مدیره، برابر مصوبه مجمع عمومی عادی شرکت خواهد بود.


پاداش هیات مدیره درباره اشخاص حقیقی که به نمایندگی از شخص حقوقی در هیات مدیره شرکت‌ها عضو هستند بلحاظ حرفه ای باید به نمایندگان شرکت‌ها پرداخت شود نه به خود شرکت‌ها. زیرا پاداش در حقیقت ، اعطای اجرت به کیفیت و دانش مدیریت است که آن هم از طریق اشخاص حقیقی ، طراحی و پیاده سازی می شود. همچنان که مسئولیت‌های مالیاتی و قانونی متعددی متوجه نماینده شرکت‌ها در هیات مدیره است پاداش نیز باید به نماینده شرکت در هیات مدیره پرداخت شود نه به خود شرکت.


اموال و دارایی شخصی اعضای هیات مدیره شرکت ها هنگامی در معرض توقیف و بازداشت بابت بدهی های شرکت قرار خواهند گرفت که به درخواست اشخاص ذینفع در دادگاه ثابت شود ورشکستگی شرکت های تجاری یا کافی نبودن دارایی شرکت برای پرداخت بدهی هایش ناشی از سومدیریت و تخلفات یک یا چند نفر از اعضای هیات مدیره شرکت بوده است.


تعداد زیاد معاملات سهام یک شرکت یا تعداد زیاد متقاضیان خرید سهام یک شرکت ، بخودی خود به معنای با ارزش بودن یا سودآور بودن آن سهام نیست.

سودآور بودن سهام یک شرکت را باید با توجه به گزارش های مالی مربوط به فعالیت ها، پروژه ها و معاملات آن شرکت تشخیص داد. 

گزارش ها و ترازنامه مالی و عملیاتی یک شرکت (که بیانگر میزان سود شرکت نیز هستند) هنگامی دارای ارزش و اعتبار خواهند بود که اولا واقعی باشند و ثانیاً به تایید بازرس قانونی شرکت رسیده باشند و ثالثا به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت نیز رسیده باشند.
پیش از خرید سهام شرکت‌ها با کارشناسان و وکلای متخصص در زمینه حقوق تجارت و بورس مشورت کنید


در بعضی از شرکت های ایرانی، مرسوم است که جلسات مجامع عمومی و جلسات هیات مدیره شرکت را عملاً برگزار نمی کنند و صورتجلسات مربوط را جداگانه و به قول خودشان از طریق دستگردان امضا و به اداره ثبت شرکتها ارایه می کنند.
عدم برگزاری جلسات مجامع و هیات مدیره و امضای صورتجلسات مربوط به آنها علاوه بر این که بعضاً با مشکلات و ادعاهایی همچون جعل امضا و جعل سند، مواجه می شود از دیدگاه قانون تجارت ایران می‌تواند از موجبات ابطال صورتجلسات و ابطال تصمیمات متخذه گردد.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

برابر قوانین کنونی ایران ، فرار مالیاتی حتی اگر به میزان زیاد باشد یک جرم مالیاتی است و اصولاً به عنوان اخلال در نظام اقتصادی، قابل تعقیب کیفری نمی باشد.


واگذاری کارت و اجاره دادن حساب بانکی به دیگری
افرادی که حساب و کارت بانکی و کدملی خود را در اختیار دیگری قرار می دهند یا به دیگری اجاره دهند و از این راه ، امکان گردش پول آن افراد را در حساب خود فراهم می کنند (که چه بسا آن پول ها منشأ مجرمانه داشته باشند) یا موجب نقل و انتقال آن می شوند علاوه بر معاونت در جرم آن افراد، به جرم پولشویی که مجازات آن بازگرداندن همه وجوه تراکنش‌ شده و سود بانکی مقرر و همچنین جزای نقدی به میزان یک‌چهارم مبالغ تراکنش شده (عواید بدست آمده از جرم) است، محکوم می‌شوند.


در هر زمان که شخصی از شما خواست جابجایی پول یا تراکنش بانکی مهم و سنگین را از طریق حسابی غیر از حساب خودش انجام دهید این احتمال را در نظر داشته باشید که با مسأله فرار مالیاتی و پولشویی روبرو خواهید شد.


نگاه صرفا قضایی به پرونده های و پروژه های اقتصادی و بکار بردن اتهام های سنگین جزایی همانند اخلال در نظام اقتصادی، افساد فی الارض و... درباره فعالیت ها و فعالان اقتصادی تا زمانی که حکم نهایی از دادگاه صادر نشده باشد لزوماً به معنی درست بودن این اتهامات نیست.


شفافیت اقتصادی و ناظران قانونی آن نظارت و شفافیت بیشتر یعنی جرایم اقتصادی و پرونده های کمتر سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در محیط های قانونمند ، با ثبات ، شفاف و بدور از غوغاسالاری ، مفهوم پیدا می کند. تأکید قوانین کشور بر شفافیت در فعالیت های اقتصادی اگر با افزایش نظارت در مرحله آغاز و اجرای فعالیت های اقتصادی همراه گردد منجر به کاهش جرایم و پرونده های اقتصادی خواهد شد.

مقامات و مراجع قضایی و اداری و مالی و مالیاتی همانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات کشور، سازمان حسابرسی، سازمان امور مالیاتی، دادستان های عمومی و انقلاب، دادستان های مالیاتی، هیات عالی نظارت بر فعالیت های صنفی از جمله اشخاص ذیصلاح برای اعمال نظارت های قانونی در مرحله پیش از برخورد قضایی با فعالیت ها و فعالان اقتصادی هستند.


دادگاه می تواند در اختلاف بین فعالان اقتصادی با بانکها تمام یا قسمتی از قراردادهای بانکی (از جمله درباره نرخ سود و جرایم و نحوه محاسبه آنها و... ) که بر خلاف الزامات بانک مرکزی تنظیم شده است را فاقد اعتبار و غیرقابل استناد بداند.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

https://animoshaver.ir/



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

صاحبان حساب که چک های آنان در بازه زمانی یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ تا سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ سررسید شده و گواهی عدم پرداخت برای چکشان صادر گردیده پس از درخواست کتبی از بانک مربوطه تا سه ماه از تاریخ برگشت چک، مشمول محدودیت ها و ممنوعیت های زیر نمی شوند:
۱- عدم افتتاح حساب بانکی
۲-عدم صدور کارت بانکی جدید(مشاور بانکی)
۳- مسدودیت وجوه کلیه حسابها و کارت های بانکی
۴-مسدودیت مبالغ متعلق به صادرکننده چک
۵- عدم پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکننده چک
۶-عدم صدور ضمانتنامه های ارزی و ریالی


بایسته های حقوقی دریافت چک

در هنگام دریافت چک، رعایت‌ بعضی از نکات می‌تواند بر اطمینان خاطر شما برای پاس شدن چک دریافتی بیفزاید.

همانند موارد زیر:
۱– چک در حضور شما نوشته و امضاء گردد و سپس از دسته چک جدا شود.
۲– به ویژه در معاملات با رقم بالا اگر از صادر کننده چک ، شناخت قبلی ندارید و میزان اعتبار وی و حساب بانکی او برایتان روشن نیست دریافت پرینت کارکرد سه ماهه یا شش ماهه اخیر آن حساب (که امضاء شده و ممهور به مهر بانک ذیربط باشد) و اندکی بررسی و تحقیق از کسبه محل و همکاران وی و صنف مربوطه مفید است.
۳– تصویر اسناد هویت صادر کننده ی چک ؛ شناسنامه و پشت و روی کارت ملی صادر کننده چک که به امضاء وی رسیده باشد را اخذ کنید و نشانی محل سکونت و محل کار و تلفن های دسترسی به وی را در حدی که اطمینان پیدا کنید در آینده در دسترس شما خواهد بود احراز و دریافت فرمایید.


واگذاری کارت و اجاره دادن حساب بانکی به دیگری

افرادی که حساب و کارت بانکی و کدملی خود را در اختیار دیگری قرار می دهند یا به دیگری اجاره دهند و از این راه ، امکان گردش پول آن افراد را در حساب خود فراهم می کنند (که چه بسا آن پول ها منشأ مجرمانه داشته باشند) یا موجب نقل و انتقال آن می شوند علاوه بر معاونت در جرم آن افراد، به جرم پولشویی که مجازات آن بازگرداندن همه وجوه تراکنش‌ شده و سود بانکی مقرر و همچنین جزای نقدی به میزان یک‌چهارم مبالغ تراکنش شده (عواید بدست آمده از جرم) است، محکوم می‌شوند.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

 

صاحبان حساب که چک های آنان در بازه زمانی یکم اسفند ماه ۱۳۹۸ تا سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ سررسید شده و گواهی عدم پرداخت برای چکشان صادر گردیده پس از درخواست کتبی از بانک مربوطه تا سه ماه از تاریخ برگشت چک، مشمول محدودیت ها و ممنوعیت های زیر نمی شوند:
۱- عدم افتتاح حساب بانکی
۲-عدم صدور کارت بانکی جدید
۳- مسدودیت وجوه کلیه حسابها و کارت های بانکی
۴-مسدودیت مبالغ متعلق به صادرکننده چک
۵- عدم پرداخت تسهیلات بانکی به صادرکننده چک
۶-عدم صدور ضمانتنامه های ارزی و ریالی


مهلت قانونی دارنده چک برای طرح دعوای وصول وجه چک علیه صادرکننده و استفاده از مزایای تجاری چک یکسال از تاریخ صدور گواهینامه عدم پرداخت چک می باشد


آیا چکی که سه سال از تاریخ برگشت زدنش گذشته و روی آن اقدام به طرح دعوا نکردم‌ ارزش خودش را از دست داده؟
خیر. اعتبار چک پابرجاست و برای مطالبه وجه آن می توانید طرح دعوا کنید.


مدارک مورد نیاز برای طرح دعوا علیه کارفرما در اداره کار
۱- رونوشت (کپی) شناسنامه کارگر ، صفحه اول و دوم
۲- رونوشت قرارداد کار
۳- رونوشت آخرین فیش حقوقی (اگر موجود باشد)
۴- هر گونه مدارکی که نشان بدهد بین کارگر و کارفرما ، رابطه کار وجود داشته است (همانند چک های صادره کارفرما در وجه کارگر بابت حقوق و...، رسیدهای واریز حقوق به حساب بانکی کارگر، برگ مرخصی، لیست بیمه و...)


تفاوت سفته با چک در زمان مطالبه خسارت تاخیر تادیه (خسارت دیرکرد)
خسارت دیرکرد چک را می توان بر مبنای تاریخ صدور چک، مطالبه کرد ولی خسارت دیرکرد سفته را فقط می توان از تاریخ واخواست سفته انجام داد.
واخواست سفته به دو شکل انجام می شود:
۱- تکمیل و ارسال برگ واخواست از طریق دایره واخواست دادگستری (ارزش تجاری سفته با این روش محفوظ می ماند)
۲- ابلاغ اظهارنامه رسمی مطالبه وجه سفته به صادرکننده سفته
واخواست سفته یا ابلاغ اظهارنامه برای مطالبه آن، بلحاظ حقوقی حساسیت و اهمیت زیادی دارد. بنابراین پیش از اقدام به مطالبه وجه سفته حتما با کارشناس حقوقی یا وکیل دادگستری که در این زمینه تجربه و تسلط دارند مشورت کنید.


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی , مشاوره اقتصادی تلفنی , مشاوره اقتصادی آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

انحصار وراثت ناقص
ممکن است به هر دلیلی ، نام یکی از ورثه در گواهی انحصار وراثت نیامده باشد .
در این حالت ، ورثه ای که نام او در دادخواست انحصار وراثت نیامده باید درخواست اصلاح و اضافه نمودن نام خود در گواهی انحصار وراثت مزبور را به شورای حل اختلاف تسلیم نماید.


آیا می دانید؟

برابر قانون و اصول حقوقی، پرداخت بدهی ها فردی که درگذشته بر تقسیم ارث او اولویت دارد ؟!


آیا می دانید؟!

بر اساس قانون جدید مالیات های مستقیم، دیگه لازم نیست مالیات بر ارث همه اموال متوفی را یکجا بپردازید بلکه میتونید هر کدوم از اموال که قصد انتقالش را دارید فقط مالیات بر ارث اون مال را بپردازید؟!


سهم وارث از بدهی آن مرحوم....

برابر مواد ۲۴۸ تا ۲۵۰ قانون امور حسبی، اگر وارث ، ظرف یک ماه از تاریخ اطلاع از فوت مورث خود، کتبا یا شفاها انصراف و عدول خود از دریافت ارث را به دادگاه اطلاع ندهد اصولاً به نسبت سهمی که برای ارث بردن داشته در برابر بدهی های مورث خود ، مسئول شناخته خواهد شد.


مالیات بر ارث وسایل نقلیه و چگونگی محاسبه آن

دو درصد ارزش وسائل نقلیه موتوری، زمینی، دریایی و هوایی به قیمت روزی که انتقال آنها به ورثه انجام شود به عنوان مالیات بر ارث وسایل نقلیه از ورثه متوفا دریافت خواهد شد.
قیمت انواع خودروهای تولید داخل و وارداتی جهت محاسبه مالیات، هر سال توسط سازمان امور مالیاتی اعلام می‌شود و دو درصد مالیات بر ارث وسایل نقلیه بر مبنای قیمت اعلامی سازمان امور مالیاتی ، محاسبه می گردد نه بر اساس قیمت بازار.


آیا می دانید ؟

در گواهی انحصار وراثت که بوسیله شورای حل اختلاف صادر میشه تعداد وراث، نام و مشخصات دقیق آنها ، مقدار سهم الارث آنها و وصیت نامه رسمی متوفی (در صورت وجود) باید حتما نوشته بشه؟!


آیا می دانید ؟!

ارزش ریالی مهریه غیرنقدی زن از دارایی و اموال بجامانده از شوهری که مرده است به عنوان بدهی متوفا کسر می شود و تعیین مالیات نسبت به باقیمانده اموال او صورت می گیرد ؟!


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی، ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

آیا می دانید ؟!
اگر بانک‌ها در اعطای وام و تسهیلات، مصوبات شورای پول و اعتبار بانک مرکزی و قوانین پولی و بانکی از جمله درباره نرخ سود و تاخیر آن و نحوه محاسبه پرداخت های احتمالی وام گیرنده را رعایت نکرده باشند از طریق دادگاه می توان محاسبات و اقدامات آنان را باطل کرد.


آیا می دانید؟!
بهتر است اسناد و دفاتر و مدارک و فاکتورهای مرتبط با هزینه های قابل قبول خود در هر سال مالیاتی را حداقل تا ۵ سال نگهداری کنید؟!


آیا می دانید ؟!
مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر حقوق برای کارفرمایان تا پایان ماه بعد از آغاز بکار مستخدم می باشد ؟!


آیا می دانید؟!
مکالمه تلفنی ضبط شده برای اثبات ادعاهای حقوقی همانند ادعای بستانکاری یا ادعای تسویه بدهی و تحویل مال و....به تنهایی ، ارزش و اعتبار قانونی ندارد


آیا می دانید؟!
در قرض دادن پول یا مال به دیگران بهتر است از متقاضی ، درخواست کتبی و همچنین رسید دریافت وجه یا مال به عنوان قرض، دریافت کنید.


آیا می دانید ؟!
کارمندان رسمی یا پیمانی یا قراردادی دولت نمی‌تواند مدیرعامل یا عضو هیات مدیره شرکت‌های بخش خصوصی و بعضی از انواع شرکت های تعاونی شوند.


آیا می دانید؟!
معرفی یک فرد به کارفرما یا هر شخص دیگر جهت استخدام، اخذ دسته چک یا انجام معامله و.... بخودی خود نمی تواند سبب ایجاد مسئولیت برای معرف شود؟!


آیا می دانید؟!

اگه کسی مجبور به پرداخت بدهی یه نفر دیگه بشه راهی برای اقدام علیه بدهکار اصلی براش وجود داره؟


برای دریافت مشاوره حقوقی درزمینه های مختلف همچون مشاوره قراردادها، مشاوره شرکتها،  مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید

 



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

اعتبارامضای مدیرعامل شرکت

امضای مدیر عامل شرکت ها در قرارداد ها و اسناد تعهدآوری که برای شرکت امضا می‌کنند (حتی اگر مغایر اختیاراتی باشد که در اساسنامه آن شرکت برای مدیرعامل شرکت قید شده است) در مقابل اشخاص ثالثی که از حدود اختیارات مدیرعامل در اساسنامه ، آگاهی نداشته اند اعتبار دارد و قابل استناد و اجرا می باشد.


اگر قصد دارید با یک شرکت ، معامله و دادوستد  کنید بهتر است به روزی فکر کنید که از آن شرکت بستانکار شده اید و شرکت، هیچ مال یا وجهی برای تسویه بدهی ندارد و مدیران آن به کانادا و ترکیه و اروپا گریخته اند.

در این حالت با خود می گفتید ای کاش:

۱- پیش از انعقاد قرارداد با این شرکت ، از کارشناسان و وکلای مسلط به حقوق شرکت‌ها و قراردادها مشاوره می گرفتم!!(مشاوره حقوقی شرکت ها)

۲- ای کاش به اعتبارسنجی و بررسی وضعیت اعتباری این شرکت و مدیران آن به اندازه لازم توجه می کردم!!

۳- ای کاش برای انجام تعهدات و برای تضمین بازگشت اموال و وجوهی که به این شرکت سپردم تضمین های کافی و معتبر می گرفتم!!

و....

پس از آنکه در اندوه این حسرت ها و در احاطه این ای کاش ها قرار بگیرید با کارشناسان حقوق شرکت ها و قراردادها در «آنی مشاور» مشورت کنید.


 به عنوان مدیرعامل یا عضو هیات مدیره شرکت در هنگام امضای قراردادهای بانکی ، توجه کنید که اگر به عنوان ضامن تسهیلات بانکی نیز قرارداد را امضا کنید شخصا نیز در قبال وام دریافتی شرکت ، مسئولیت پیدا خواهید کرد.


 اگر در قراردادهای مضاربه منعقد شده بوسیله بانک‌ها شرایط و الزامات قانونی و بانکی عقد مضاربه رعایت نشده باشد می توان از طریق دادگاه نسبت به بطلان قرارداد مضاربه منعقده اقدام نمود.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاور مالیاتی شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن حقوقی در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات , مشاوره مالیاتی , مشاوره حقوقی , مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

اگر مصوبات ستاد ملی کرونا با قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس و مقررات شرعی مغایر باشد برابر ماده ۱۳ قانون دیوان عدالت اداری ، می توان برای ابطال آنها از طریق دیوان عدالت اداری اقدام نمود.


 

ابلاغ اظهارنامه رسمی به طرف مقابل، بیشتر از این جهت ارزش دارد که شما بتوانید اثبات کنید خواسته خود را به آگاهی طرف مقابل رسانده اید و با وجود اظهارنامه رسمی ابلاغ شده، طرف مقابل دیگر نمی‌تواند مدعی عدم اطلاع از خواسته شما شود. حالا اینکه طرف مقابل به اظهارنامه رسمی شما پاسخ بدهد یا ندهد در درجه دوم اهمیت قرار می گیرد.
حداقل خاصیت ابلاغ اظهارنامه رسمی این است که طرف مقابل نمی تواند در دادگاه ها و مراجع قانونی، منکر عدم اطلاع از خواسته شما شود.


اسناد امضاشده بوسیله شخصی که شرایط روانی و جسمی پایدار نداشته و به اندازه متعارف از هوشیاری برخوردار نبوده است بر اساس نظر پزشکی قانونی قابل ابطال در دادگاه می باشد.


امکان ثبت دادخواست های مرتبط با امور دیوان عدالت اداری در منزل

دیوان عدالت اداری که نظارت قضایی بر انطباق آیین نامه ها و بخشنامه ها و تصمیمات و مصوبات دستگاه ها و مقامات دولتی با قانون را بر عهده دارد اعلام کرد که امکان ثبت دادخواست الکترونیک را در سایتی به نشانی sajed.divan-adalat.ir فراهم کرده است تا مردم بتوانند شکایات خود برای رسیدگی دیوان عدالت اداری به نقض قوانین بوسیله مقامات و مراجع دولتی را بصورت الکترونیکی ثبت کنند.


شفافیت اقتصادی و ناظران قانونی آن

نظارت و شفافیت بیشتر یعنی جرایم اقتصادی و پرونده های کمتر سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی در محیط های قانونمند ، با ثبات ، شفاف و بدور از غوغاسالاری ، مفهوم پیدا می کند.
تأکید قوانین کشور بر شفافیت در فعالیت های اقتصادی اگر با افزایش نظارت در مرحله آغاز و اجرای فعالیت های اقتصادی همراه گردد منجر به کاهش جرایم و پرونده های اقتصادی خواهد شد.
مقامات و مراجع قضایی و اداری و مالی و مالیاتی همانند سازمان بازرسی کل کشور، دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات کشور، سازمان حسابرسی، سازمان امور مالیاتی، دادستان های عمومی و انقلاب، دادستان های مالیاتی، هیات عالی نظارت بر فعالیت های صنفی از جمله اشخاص ذیصلاح برای اعمال نظارت های قانونی در مرحله پیش از برخورد قضایی با فعالیت ها و فعالان اقتصادی هستند.


 

نگاه صرفا قضایی به پرونده های و پروژه های اقتصادی و بکار بردن اتهام های سنگین جزایی همانند اخلال در نظام اقتصادی، افساد فی الارض و... درباره فعالیت ها و فعالان اقتصادی تا زمانی که حکم نهایی از دادگاه صادر نشده باشد لزوماً به معنی درست بودن این اتهامات نیست.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره مالیاتی، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی، دعاوی حقوقی ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

اعتراض به برگ تشخیص مالیات، به چه شکل است؟
در زمانی که برگ تشخیص مالیات به مالیات دهنده ابلاغ می شود او می تواند ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، اعتراض خود به برگ تشخیص را به صورت کتبی به اداره امور مالیاتی مربوطه تسلیم نموده و رسید دریافت کند.


 

آیا به قراردادها و درآمدهای شخصی افراد، مالیات تعلق می گیرد؟
بله. هر نوع درآمد افراد (به جز درآمدهای معاف از مالیات) مشمول پرداخت مالیات می شود. میزان مالیات بر درآمد نسبت به قراردادها و فعالیت های شخصی به ترتیب زیر است:
۱- درآمدهای شخصی سالانه تا ۳۳۰ میلیون ریال ، معاف از مالیات.
۲- درآمدهای شخصی از ۳۳۰ میلیون ریال به بالا تا ۵۰۰ میلیون ریال ، مشمول ۱۵ درصد مالیات.
۳- درآمدهای شخصی از ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال ، مشمول ۱۵ درصد مالیات.
۴- درآمدهای شخصی از یک میلیارد ریال به بالا مشمول ۲۰ درصد مالیات.


 

آیا قراردادهای مشاوره هم مالیات داره؟
بله. مالیات بر مشاوره یا به عبارت دیگر قراردادهای مشاوره (حق المشاوره) مشمول مالیات مقطوع به نرخ ۱۰ درصد است.


 

حقوق کارمندان و کارگران تا چه میزان ، معاف از مالیات است؟
برابر ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم و نیز قانون بودجه سال ۹۸ حقوق اشخاص در سال ۱۳۹۸ تا سالانه ۳۳ میلیون تومان (ماهانه دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان) از پرداخت مالیات، معاف است و اگر بیشتر از این مبلغ باشد صرفا نسبت به مبلغ بیشتر ، مشمول مالیات است.


اگر کارفرما فهرست کارکنان و کارمندان خودش رو به اداره امور مالیاتی نده آیا تخلف ، حساب میشه؟

بله. برابر ماده ۱۹۷ قانون مالیات های مستقیم کارفرمایی که فهرست کارمندان و کارگران خودش را به اداره امور مالیاتی نده علاوه بر اینکه باید اصل مالیات مربوطه رو بپردازد ۲ درصد از حقوق پرداختی را جریمه خواهد شد. اداره امور مالیاتی ، حتی می تواند مدعی خسارت بیش از این هم بشه.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره مالیاتی، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،مالیات بر درآمد ,
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

بایسته های حقوقی معاملات ملکی و ساختمانی

استعلام های قانونی که پیش از انجام معاملات ملکی و ساختمانی ، لازم و مفید است:

1- ستعلام از شهرداری برای دریافت:

مفاصاحساب شهرداری ، عوارض نوسازی ، عوارض پسماند ، عوارض پسماند غیرمسکونی، عوازض آموزش و پرورش و سایر عوارض ملی و محلی

2- استعلام از اداره امور مالیاتی برای دریافت: 

مفاصا حساب های مالیاتی مربوطه (همانند مالیات بر ارث، مالیات نقل و انتقال، مالیات بر اجاره و....)

3-استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک برای دریافت

گواهی احراز هویت دقیق مالک یا مالکین، اطمینان از عدم بدهی یا تعهد وثیقه ای فروشنده درباره ملک به مراجع قضایی و بانکی و قانونی  ( در رهن بانک بودن یا نه) و اطمینان از توقیف بودن ملک مورد معامله و اطمینان از ممنوع المعامله نبودن فروشنده

4-استعلام از تامین اجتماعی درباره ساختمان ها و محل هایی که بعنوان کارگاه یا محل کسب و کار ، مورد استفاده بوده اند برای دریافت: مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی موضوع ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی


 

نکات خرید املاک موروثی

  • لزوم ارایه اصل سند مالکیت
  • لزوم ارایه گواهی حصر وراثت
  • حضور تمامی وراث در هنگام انجام معامله
  • لزوم ارایه مفاصا حساب مالیات بر ارث
  • عدم وجود اشخاص محجور در بین وراث
  • ضرورت تعیین و نصب قیم برای اشخاص محجور
  • پرداخت سهم هر یک از وراث از مبلغ معامله
  • لزوم بررسی وجود و یا عدم وجود وصیت نامه از متوفی
  • درج شماره و مشخصات مدارک مستندات ابرازی و مرجع صدور آنها اعم از گواهی حصر وراثت، وکالتنامه، قیم نامه، مفاصا حساب مالیات بر ارث، وصیت نامه و غیره در متن مبایعه نامه تنظیمی در هنگام انجام معامله

چه اموالی شامل مالیات بر ارث میشه؟

1-سپرده های بانکی و سود متعلق به آنها

2-اوراق مشارکت و سود متعلق به انها

3-سهام و سهم الشرکه شرکت‌ها و سود متعلق به آنها

4-حق الامتیاز همانند امتیاز دفتر اسناد رسمی

5-سایر اموال و حقوق مالی همانند برند و اختراع و...

6-املاک و سرقفلی

7-وسایل نقلیه اعم از زمینی و هوایی و دریایی

 


 

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره مالیاتی، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

 

مضاربه عقدی است که بموجب آن یکی از متعاملین سرمایه می دهد باقید اینکه طرف دیگر با آن تجارت کرده ودر سود آن شریک باشند صاحب سرمایه مالک و عامل مضارب نامیده می شود.
سهم هریک ازمالک و مضارب درمنافع باید جزءمشاع ازکل ازقبیل ربع یاثلث وغیره باشد.
به عبارت ساده تر اینطور باید تعیین گردد: مضارب (عامل انجام کار) مستحق یک دوم یا یک سوم یا یک چهارم و.... از منافع حاصله خواهد بود.
و برای سهم مالک هم اینطور باید تعیین گردد
نکته: در صورت عدم رعایت مقررات شرعی و قانونی این عقد، امکان تبدیل شدن به معامله ربوی هست درنتیجه برای همین و برای جلوگیری از گرفتار شدن به ربا، قبل از انعقاد معامله و عندالزوم تنظیم قرارداد مضاربه یا قراردادهایی با این موضوع، نسبت به شرایط قانونی عقد مضاربه علم داشته باشید


 

هرگاه پارگی و از بین رفتن بکارت دختر و بدون رضایت او صورت گرفته باشد موجب ضمان مهرالمثل است.
تعریف مهرالمثل:
از نظر حقوقي مهرالمثل، به مهري گفته مي‌شود كه به موجب قرارداد تعيين نشده بلكه مقدار آن بر حسب عرف و عادت و با توجه به وضع زن و حال زن از حيث، شرافت خانوادگي و ساير صفات (از جمله تحصیلات، زیبایی و...) و وضعيت او نسبت به امثال و موقعيت خانوادگي و اجتماعي وي تعيين مي‌شود.


هیچ یک از طرفین یک قرارداد نمی توانند برای ورثه خود مستقیما ایجاد تکلیف نمایند.بطور مثال در ، قراردادهای مشارکت در ساخت بنا نمی توان شرط کرد که در صورت فوت سازنده یا مالک، ورثه آنها متعهد به انجام تعهدات باقیمانده می باشند.تکالیف و تعهدات اشخاص ممکن است به روش غیرمستقیم به ورثه منتقل شود اما هیچ کس نمی تواند برای ورثه خود بصورت مستقیم ایجاد تعهد نماید.(مقاله مشاوره قراردادها را از اینجا مطالعه نمایید)


 

سفته ای که بابت ضمانت حسن انجام کار گرفته شده ولی نه در قرارداد کار و نه در خود سفته تضمینی بودنش قید نشده رو میشه به اجرا گذاشت؟
بله. حتی اگر نه در سفته  و نه در قرارداد بین دو طرف قید نشده باشه که سفته ها صرفا برای ضمانت حسن انجام کاره، وجود سفته دلیل بر بدهکار بودن اون فرده و میشه سفته رو وصول کرد.
اما دقت کنید، اگه ضمانتی بودن سفته در متن خودش یا در متن قرارداد ذکر شده باشه فقط زمانی میشه وصولش کرد که عدم حسن انجام کار رو ثابت کنید.


 

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره مالیاتی، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،قرارداد، ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

قابل توجه مدیران شرکتها 

اگر مالیات های شرکت در خارج از دوره تصدی اعضای هیات مدیره شرکت ، قطعی شده باشد اداره امور مالیاتی نمی‌تواند چنین مالیاتی را به بهانه مسئولیت تضامنی مدیران از هیات مدیره شرکت مطالبه نماید یا اقدام به مسدودی حساب بانکی یا بازداشت اموال مدیران شرکت کند.

اقدامات خلاف قانون اداره امور مالیاتی در این مورد، قابل شکایت به کمیسیون ماده ۲۱۶ قانون مالیات های مستقیم می باشد.


 

 مالکانی که اجاره ماهانه را نگرفتند ولی مالیاتش را باید بپردازند.

هر چند رفتار خیرخواهانه و مسئولانه مالکانی که در جریان فراگیری بیماری کرونا از دریافت اجاره بهای واحد‌های تجاری و مسکونی و اداری و...خودداری کردند می تواند برای سازمان امور مالیاتی نیز در جهت عدم مطالبه مالیات بر اجاره از آنان الگو و قابل اجرا باشد اما سازمان امور مالیاتی درباره عدم دریافت مالیات بر اجاره از مالکان خیرخواه، الزام قانونی ندارد.

منتظر اعلام نظر صریح سازمان امور مالیاتی در این باره هستیم


 

پیش فروش واحد های تجاری و انتقال حق سرقفلی یا اجاره آنها تا هنگامی که منجر به تحویل و تصرف واحد تجاری به خریدار یا منجر به تنظیم سند رسمی اجاره یا آغاز فعالیت کسبی نشده باشد نمی تواند از سوی ماموران مالیاتی به معنی فعالیت کسبی برای خریدار باشد و نباید دلیلی برای مطالبه مالیات مشاغل از خریداران قلمداد شود.

فعالیت کسبی برای مطالبه مالیات  باید دلایل و مدارک خاص و قطعی داشته باشد.


 

با هماهنگ سازی سامانه های ثبتی و بانکی و مالیاتی که در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم مورد تاکید قرار گرفته بود برای انتقال واحد‌های مسکونی دارای پایان کار شهرداری از این پس دچار مخاطرات و هزینه ها و وقت کشی های مرتبط با آمد و رفت بین ادارات ثبت اسناد و املاک و مالیاتی و بانکها نخواهیم بود.


 

دریافت مالیات خانه‌های خالی که از سال ۱۳۹۵ تصویب شده بود برای اجرایی شدن نیازمند ایجاد بعضی سامانه ها و توافقات با شهردار‌ی ها و وزارت راه و شهرسازی بوده است.

توافقات مربوطه بین سازمان امور مالیاتی و شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و سامانه‌ مربوطه برای دریافت اطلاعات خانه‌های خالی ایجاد شده و مقرر شده است که مطالبه مالیات از خانه های خالی از ابتدای سال ۱۳۹۹ انجام شود.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره مالیاتی، مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

چه بسا به هر دلیلی از یک شرکت، بستانکار شده اید و حتی حکم قطعی محکومیت آن شرکت را هم گرفته اید ولی موفق به شناسایی و بازداشت اموال آن شرکت نشده باشید.

اگر مطمئن شده اید که آن شرکت ، واقعا هیچگونه اموالی (اعم از نقدی و غیرنقدی و مطالبات و پروژه و ماشین آلات و زمین و....) برای بازداشت ندارد و اکنون نیز غیرفعال است همه امید و وقت خود را صرف این بستانکاری نکنید.

چنین طلبی را فقط به عنوان مطالبات مشکوک الوصول خود در نظر بگیرید.


 

وصول مطالبات از اشخاص صنفی
یکی از راه های وصول مطالبات از افراد صنفی که دارای پروانه کسب از اتحادیه های صنفی هستند شکایت از آنان به کمیسیون شکایت اتحادیه صنفی(مشاوره حقوقی صنفی) مربوطه است.
به ویژه اگر طلب شما ناشی از معاملات مرتبط با پروانه کسب آنان باشد شکایت به کمیسیون شکایات اتحادیه صنفی می تواند فرد صنفی متخلف را در قبال معامله انجام شده و بدهی مربوطه پاسخگو نماید.


 

هر خانه ای مستثنیات دین نیست!!
بعضی بدهکاران که خانه های گران قیمت دارند گمان می کنند در هر صورت ، خانه آنها مستثینات دین است و بستانکار نمی تواند آن را بازداشت کند و طلب خود را از محل آن وصول نماید.
این تصور اشتباه است.
برابر بند الف ماده ۲۴ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی ، خانه افراد بدهکار در حدی که برای زمان اعسار و تنگدستی، نیاز آنها به مسکن را برطرف سازد جز مستثنیات دین است بنابراین بدهکاران نمی توانند امیدوار باشند که خانه های چند میلیارد یا چند ده میلیارد تومانی آنان چندان هم جز مستثنیات دین به شمار رود!؟


 

اگر ۱۰ سال از تاریخ صدور و سررسید سفته ای که به بستانکار دادیم گذشته باشد آیا باز هم وجه سفته، قابل مطالبه است؟
بله. چنین سفته ای به عنوان سند عادی بستانکاری، قابل استناد و وجه آن قابل مطالبه است.


برای دریافت مشاوره حقوقی از برترین وکلا و مشاورین کشور اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را از اینجا نصب نمایید.

 



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

نوه‌ها فقط به میزان سهم پدر یا مادر خود ارث می‌برند یعنی هر یک از نوه‌های دختری به اندازه سهم ارث دختر متوفا و سهم هر یک از نوه‌های پسری به اندازه سهم ارث پسر متوفا می باشد و همانگونه که می دانید پسر دو برابر دختر ارث می برد.


 دیه یک انسان، جزیی از اموالش به شمار می رود بنابراین بطور مثال اگر مردی در تصادف بمیرد دیه ای که دادگاه برای او در نظر می گیرد بخشی از اموال بجامانده از او به شمار می رود و به فرزندانش، ارث می رسد.


 اگر یکی از ورثه بخواهد نسبت به سهم خود در ملکی که به او ارث رسیده معامله کند نحوه اقدام چگونه است؟

در این حالت دفتر اسناد رسمی پس از ملاحظه سند و گواهی انحصار وراثت، اقدام به استعلامات لازم از جمله استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک جهت اطمینان از عدم انتقال قبلی و عدم بازداشت ملک و پرداخت مالیات بر ارث خواهد نمود و و سپس نسبت به تنظیم سند معامله سهم الارث متقاضی اقدام خواهد کرد.
در این حالت ورثه ای که قصد انتقال سهم الارث خود را دارد نیازی به اخذ اجازه از بقیه ورثه نخواهد داشت.


 هنگامی ارث به عنوان بخشی از دارایی ورثه به شمار خواهد آمد و امکان تصرف و اعمال مالکیت بر آنها را خواهند داشت که اولا ورثه ، بدهی ها و تعهدات متوفا نسبت به اموال بجامانده ( ماترک ) را پرداخت و تسویه کرده باشند و ثانیاً نسبت به پرداخت مالیات بر ارث نیز اقدام نموده باشند.


 اعتبار وصیت نامه عادی

بعضی از افراد همانند ورثه و بستانکاران در اموالی که از متوفا بجا می ماند (در علم حقوق به اموال بجامانده از متوفا، ماترک گفته می شود) ذینفع هستند.
اگر افراد ذینفع در اموال بجامانده از متوفا وصیت نامه عادی را بپذیرند نسبت به آنها مفاد و شرایط وصیت نامه عادی ، معتبر و قابل استناد است.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف مانند مشاوره مالیات، ارث، خانواده، شرکت ها و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی , مشاورهمالیاتی تلفنی , مشاوره اقتصادی آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

اصول تنظیم قراردادها

قراردادها در حقیقت مجموعه ای از تعهداتی هستند که در زمان تنظیم قرارداد،طرفین در برابر هم می پذیرند.
هر تعهدی باید این ویژگی ها را داشته باشد تا درخور استناد و پیگیری، شناخته شود:
۱- تعهد نباید کلی و مبهم باشد بلکه کاملا دقیق و روشن و صریح باشد.
۲- طرفین تعهد مشخص باشند. دقیقا مشخص باشد که چه شخصی در برابر چه شخصی متعهد شده است.
۳- زمین انجام هر تعهدی باید دقیقا روشن و مشخص باشد. سررسید دقیقی برای هر یک از تعهدات در نظر بگیرید.
۴- برای عدم انجام هر یک از تعهدات ، ضمانت اجرای شفاف و دقیقی در نظر گرفته شود.
۵- اگر انجام یک تعهد به تعهد دیگری وابسته است دقیقا روشن و مشخص کنید که انجام آن تعهد به کدام تعهد طرف مقابل وابسته است.


 

دقت در انتخاب داور برای حل اختلاف

در هنگام انعقاد قراردادها به ویژه درباره انتخاب داور برای حل اختلاف ، دقت کنید.
درباره انتخاب روش داوری برای حل اختلاف و همچنین برای انتخاب داور، چشم بسته و کم توجه نباشید.
هرگز شخصی که درباره توان علمی و سابقه اجرایی او در انجام داوری ، اطلاع دقیق ندارید را به عنوان داور انتخاب نکنید.


 

 

معامله با بستگان

بسیاری از دعاوی مطرح نزد دادگاه ها دعاوی بستگان و خویشاوندان است.
در معامله با بستگان و خویشاوندان، رعایت نکات و الزامات حقوقی را نادیده نگیرید از جمله در موارد زیر:
۱- حتما برای هر معامله ای یک قرارداد تنظیم کنید. بدون قرارداد، معامله نکنید.
۲- از شهودی که بی طرف و مطمئن می باشند و از جزییات داد و ستد شما آگاه هستند بخواهید قرارداد را به عنوان شاهد امضا کنند.
۳- رقم دقیق مبلغ معامله و رقم دقیق تخفیف هایی که لحاظ کردید و ترتیبات پرداخت مبلغ را در قرارداد بیاورید.
۴- قرارداد را در چند نسخه تنظیم کنید و همه صفحات قرارداد را امضا کنید.
۵- فکر نکنید چون خویشاوند هستید نیازی به بیان جزییات در قرارداد نیست. هر جزییاتی که دارای اهمیت هست را بدون توجه به آنکه با یکدیگر، خویشاوند هستید در قرارداد بیاورید.(مشاوره قرارداد)


برای دریافت مشاوره حقوقی و مشاوره مالیاتی و همچنین مشاوره مربوط به انعقاد قرارداد و تعیین داوری اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید تا در کوتاه ترین زمان به بهترین وکلا و مشاورین کشور دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را با اسفاده از این لینک دریافت نمایید.

 



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی , مشاوره اقتصادی تلفنی , مشاوره اقتصادی آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

 

آیا مالک میتونه ادعای ورود خسارت به محل اجاره را بکنه و میزان خسارت وارده به محل اجاره را هم خودش ، معین کنه و راسا از روی مبلغ ودیعه کسر و برداشت نماید؟
خیر. ادعای ورود خسارت به محل اجاره باید در دادگاه یا بوسیله داور ، رسیدگی بشه و تشخیص میزان خسارت وارده به محل اجاره هم باید به وسیله دادگاه یا داور صورت بگیرد.

*************************************

درخواست انجام داوری و حل اختلاف از داور(مراحل داوری در قرارداد) باید کتبی باشد و موارد زیر باید در متن درخواست داوری درج شود:
۱- مشخصات خواهان انجام داوری به روشنی معلوم باشد
۲- مشخصات طرف مقابل داوری (خوانده داوری) به روشنی معلوم باشد.
۳- چرایی و موجبات و دلایل درخواست داوری مشخص باشد.
۴- درخواست های خواهان از داور (خواسته خواهان داوری)، اعم از مالی و غیرمالی، به گونه صریح و دقیق نوشته شده باشد.
۵- قرارداد یا اسنادی که امکان حل اختلاف از طریق داوری در آنها آمده است مشخص شده باشد
۶- مستندات و دلایلی که خواهان داوری برای اثبات ادعا و خواسته هایش دارد در درخواست داوری مورد اشاره قرار گرفته باشد.

************************************

در هنگام انعقاد قراردادها به ویژه درباره انتخاب داور برای حل اختلاف ، دقت کنید.
درباره انتخاب روش داوری برای حل اختلاف و همچنین برای انتخاب داور، چشم بسته و کم توجه نباشید.
هرگز شخصی که درباره توان علمی و سابقه اجرایی او در انجام داوری ، اطلاع دقیق ندارید را به عنوان داور انتخاب نکنید.

برای دریافت مشاوره آنلاین مالیاتی و هم چنین مشاوره حقوقی از بهترین وکلا و مشاورین کشور اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی تلفن همراه خود نصب نمایید.

 



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،قرارداد، ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

برابر مقررات کنونی در ایران ۱۱ نوع شرکت(مشاوره شرکت ها) وجود دارد که عبارتند از:

۱- شرکت سهامی عام (همه شرکت های بورسی از نوع سهامی عام هستند)

۲- شرکت سهامی خاص

۳- شرکت با مسئولیت محدود

۴ شرکت تضامنی (شرکت های صرافی غالبأ از نوع تضامنی هستند)

۵- شرکت نسبی

۶- شرکت مختلط سهامی عام

۷- شرکت مختلط سهامی خاص

۸- شرکت مختلط غیرسهامی

۹- شرکت تعاونی سهامی عام

۱۰- شرکت تعاونی سهامی خاص

۱۱- شرکت های تعاونی غیرسهامی

برای دریافت مشاوره مالیاتی از طریق مجموعه حقوقی آنی مشاور اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،قرارداد، ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

چکی که بابت ضمانت حسن انجام یک تعهد ، صادر و به طرف مقابل تحویل می گردد فقط در صورتی قابل وصول است که دارنده چک ثابت کند که صادرکننده چک از شرایط و تعهدات قراردادی ، سرپیچی و عدول کرده و به تعهد خود عمل ننموده است.
دارنده چک ، پیش از اثبات تخلف صادرکننده چک از حسن انجام تعهدات، استحقاق دریافت وجه چک ضمانت حسن انجام کار را ندارد.

******************************************

در هنگام دریافت چک، رعایت‌ بعضی از نکات می‌تواند بر اطمینان خاطر شما برای پاس شدن چک دریافتی بیفزاید.
همانند موارد زیر:
۱– چک در حضور شما نوشته و امضاء گردد و سپس از دسته چک جدا شود.
۲– به ویژه در معاملات با رقم بالا اگر از صادر کننده چک ، شناخت قبلی ندارید و میزان اعتبار وی و حساب بانکی او برایتان روشن نیست دریافت پرینت کارکرد سه ماهه یا شش ماهه اخیر آن حساب (که امضاء شده و ممهور به مهر بانک ذیربط باشد) و اندکی بررسی و تحقیق از کسبه محل و همکاران وی و صنف مربوطه مفید است.
۳– تصویر اسناد هویت صادر کننده ی چک ؛ شناسنامه و پشت و روی کارت ملی صادر کننده چک که به امضاء وی رسیده باشد را اخذ کنید و نشانی محل سکونت و محل کار و تلفن های دسترسی به وی را در حدی که اطمینان پیدا کنید در آینده در دسترس شما خواهد بود احراز و دریافت فرمایید.

******************************************

اگر اقدام به وصول چک از طریق اجرای ثبت اسناد و املاک باشد صادرکننده چک نمی تواند بدون رضایت بستانکار (دارنده چک) خواستار تقسط وجه چک شود.
در این حالت اگر دارنده چک ، راضی به قسط بندی وجه چک نشود صادرکننده چک (بدهکار) ناگزیر است که از طریق دادگاه درخواست اعسار و تقسیط نماید.

******************************************

اگر اصل چک یا سفته ای که مبلغش را دریافت نکرده اید به هر دلیلی به صادر کننده آن برگردانید این بخودی خود به معنی تسویه بدهی آنها به شماست.
صادرکننده چک و سفته (واخواست سفته ) در این حالت، می‌توانند با استناد به این که اصل سفته و چک در دستشان هست اعلام کنند که بدهی به شما را تسویه کردند و شما دیگه از آنها بستانکار نیستید.
بنابراین تا مبلغ سفته و چک را نگرفتید اصل آنها رو به صادر کننده ، برنگردانید

با آنی مشاور مشاوره مالیاتی کاربردی و حرفه ای را توسط برترین وکلای کشور تجربه خواهید نمود.



:: برچسب‌ها: مالیات , مشاوره مالیاتی , مشاوره حقوقی , قرارداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

آیا مالک میتونه ادعای ورود خسارت به محل اجاره را بکنه و میزان خسارت وارده به محل اجاره را هم خودش ، معین کنه و راسا از روی مبلغ ودیعه کسر و برداشت نماید؟
خیر. ادعای ورود خسارت به محل اجاره باید در دادگاه یا بوسیله داور ، رسیدگی بشه و تشخیص میزان خسارت وارده به محل اجاره هم باید به وسیله دادگاه یا داور صورت بگیرد.

آیا مستاجر می تواند زودتر از زمان مقرر، قرارداد اجاره را فسخ کنه و ودیعه اجاره رو مطالبه نماید؟
خیر. مگر اینکه در قرارداد اجاره به نفع مستاجر ، چنین شرطی درج شده باشد.

اگر شرایط عمومی صحت قرارداد که در نوشتارهای قبلی آن را توضیح داده ایم و همچنین شرایط خاص قرارداد اجاره ، رعایت نشود همانند آنکه مدت قرارداد اجاره کاملاً مبهم باشد و به‌هیچ‌ وجه، قابل‌ تعیین نباشد یا این‌که مورد اجاره، مجهول باشد و مستأجر دقیقاً نداند که چه چیزی را اجاره می‌کند در این موارد قرارداد اجاره باطل و بی اثر است.

اگر در مدت اجاره، همه یا قسمتی از ساختمان و مال مورد اجاره، بدلیل حوادث طبیعی همانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و غیره، از بین برود در این صورت، قرارداد اجاره از زمان تخریب ساختمان و یا تلف شدن مال مورد اجاره، نسبت به مقدار تلف‌شده باطل می‌شود.

با مجموعه حقوقی آنی مشاور مشاوره مالیاتی کاربردی را تجربه خواهید نمود.



:: برچسب‌ها: مالیات , مشاوره مالیاتی , مشاوره حقوقی , قرارداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

انتقال سهم الشرکه در شرکت های با مسئولیت محدود دارای دو نکته ویژه است:
۱- انتقال سهم الشرکه نیازمند اجازه سایر شرکای شرکت می باشد و باید با رعایت اساسنامه شرکت انجام شود.
۲- انتقال سهم الشرکه، لزوما باید از طریق دفاتر اسناد رسمی انجام شود تا برای اداره ثبت شرکت ها قابل عمل باشد.

اموال و دارایی شخصی اعضای هیات مدیره شرکت ها هنگامی در معرض توقیف و بازداشت بابت بدهی های شرکت قرار خواهند گرفت که به درخواست اشخاص ذینفع در دادگاه ثابت شود ورشکستگی شرکت یا کافی نبودن دارایی شرکت برای پرداخت بدهی هایش ناشی از سومدیریت و تخلفات یک یا چند نفر از اعضای هیات مدیره شرکت بوده است.(مشاوره حقوق شرکت ها)

 

تعداد زیاد معاملات سهام یک شرکت یا تعداد زیاد متقاضیان خرید سهام یک شرکت ، بخودی خود به معنای با ارزش بودن یا سودآور بودن آن سهام نیست.
سودآور بودن سهام یک شرکت را باید با توجه به گزارش های مالی مربوط به فعالیت ها، پروژه ها و معاملات آن شرکت تشخیص داد.
گزارش ها و ترازنامه مالی و عملیاتی یک شرکت (که بیانگر میزان سود شرکت نیز هستند) هنگامی دارای ارزش و اعتبار خواهند بود که اولا واقعی باشند و ثانیاً به تایید بازرس قانونی شرکت رسیده باشند و ثالثا به تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت نیز رسیده باشند.
پیش از خرید سهام شرکت‌ها با کارشناسان و وکلای متخصص در زمینه حقوق تجارت و بورس مشورت کنید

برای دریافت مشاوره مالیاتی آنلاین از مجموعه آنی مشاور کلیک نمایید.



:: برچسب‌ها: مالیات , مشاوره مالیاتی , مشاوره حقوقی , ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

1- اعتراض به برگ تشخیص مالیات، به چه شکل است؟
در زمانی که برگ تشخیص مالیات به مالیات دهنده ابلاغ می شود او می تواند ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، اعتراض خود به برگ تشخیص را به صورت کتبی به اداره امور مالیاتی مربوطه تسلیم نموده و رسید دریافت کند.

*******************************************

2- آیا به قراردادها و درآمدهای شخصی افراد، مالیات تعلق می گیرد؟
بله. هر نوع درآمد افراد (به جز درآمدهای معاف از مالیات) مشمول پرداخت مالیات می شود. میزان مالیات بر درآمد نسبت به قراردادها و فعالیت های شخصی به ترتیب زیر است:
۱- درآمدهای شخصی سالانه تا ۳۳۰ میلیون ریال ، معاف از مالیات.
۲- درآمدهای شخصی از ۳۳۰ میلیون ریال به بالا تا ۵۰۰ میلیون ریال ، مشمول ۱۵ درصد مالیات.
۳- درآمدهای شخصی از ۵۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریال ، مشمول ۱۵ درصد مالیات.
۴- درآمدهای شخصی از یک میلیارد ریال به بالا مشمول ۲۰ درصد مالیات.

*******************************************

3- آیا قراردادهای مشاوره هم مالیات داره؟
بله. مالیات بر مشاوره یا به عبارت دیگر قراردادهای مشاوره (حق المشاوره) مشمول مالیات مقطوع به نرخ ۱۰ درصد است.
حقوق کارمندان و کارگران تا چه میزان ، معاف از مالیات است؟
برابر ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم و نیز قانون بودجه سال ۹۸ حقوق اشخاص در سال ۱۳۹۸ تا سالانه ۳۳ میلیون تومان (ماهانه دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان) از پرداخت مالیات، معاف است و اگر بیشتر از این مبلغ باشد صرفا نسبت به مبلغ بیشتر ، مشمول مالیات است.
*******************************************
 
4- اگر کارفرما فهرست کارکنان و کارمندان خودش رو به اداره امور مالیاتی نده آیا تخلف ، حساب میشه؟
بله. برابر ماده ۱۹۷ قانون مالیات های مستقیم کارفرمایی که فهرست کارمندان و کارگران خودش را به اداره امور مالیاتی نده علاوه بر اینکه باید اصل مالیات مربوطه رو بپردازد ۲ درصد از حقوق پرداختی را جریمه خواهد شد. اداره امور مالیاتی ، حتی می تواند مدعی خسارت بیش از این هم بشه.
با مجم.عه آنی مشاور، مشاوره آنلاین مالیاتی کارآمد و حرفه ای را همراه با وکلا و مشاورین برتر کشور تجربه خواهید نمود.


:: برچسب‌ها: مالیات , مشاوره مالیاتی , مشاوره حقوقی , قرارداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

نکات مالیاتی که باید به دانیم به شرح ذیل است:

مالکانی که اجاره ماهانه را نگرفتند ولی مالیاتش را باید بپردازند.
هر چند رفتار خیرخواهانه و مسئولانه مالکانی که در جریان فراگیری بیماری کرونا از دریافت اجاره بهای واحد‌های تجاری و مسکونی و اداری و...خودداری کردند می تواند برای سازمان امور مالیاتی نیز در جهت عدم مطالبه مالیات بر اجاره از آنان الگو و قابل اجرا باشد اما سازمان امور مالیاتی درباره عدم دریافت مالیات بر اجاره از مالکان خیرخواه، الزام قانونی ندارد.
منتظر اعلام نظر صریح سازمان امور مالیاتی در این باره هستیم

از ابتدای سال ۱۳۹۹ دستمزد و حق العمل پرداختی بیماران و بیمارستان ها و مراکز درمانی به پزشکان مشمول ۱۰ درصد مالیات‌ علی الحساب می باشد
بند ح تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور همه مراکز درمانی دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکتهای دولتی را موظف کرده است که ده‌ درصد (۱۰%) از حق‌الزحمه یا حق‌العمل پزشکی پزشکان در صورتحساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا پرداخت نقدی از طرف بیمار را به‌عنوان علی‌الحساب مالیات کسر کنند و به نام پزشک مربوطه به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

پیش فروش واحد های تجاری و انتقال حق سرقفلی یا اجاره آنها تا هنگامی که منجر به تحویل و تصرف واحد تجاری به خریدار یا منجر به تنظیم سند رسمی اجاره یا آغاز فعالیت کسبی نشده باشد نمی تواند از سوی ماموران مالیاتی به معنی فعالیت کسبی برای خریدار باشد و نباید دلیلی برای مطالبه مالیات مشاغل از خریداران قلمداد شود.
فعالیت کسبی برای مطالبه مالیات باید دلایل و مدارک خاص و قطعی داشته باشد.

مالکان و موجرانی که بدلیل بروز بیماری کرونا با درک شرایط کسب و کار از مستاجر خود اجاره بهای یک یا چندماه را دریافت نکردند می توانند در اظهارنامه مالیات بر اجاره خود عدم دریافت اجاره بها از مستاجر را درج و از سازمان امور مالیاتی به همان نسبت خواهان کاهش میزان مالیات بر اجاره خود بر همین اساس شوند.
البته سازمان امور مالیاتی تاکنون بطور رسمی درباره مساعدت مالیاتی به این دسته از مالکان و موجران ، تصمیمی اتخاذ و ابلاغ نکرده است.

دریافت مالیات از خانه‌های خالی که از سال ۱۳۹۵ تصویب شده بود برای اجرایی شدن نیازمند ایجاد بعضی سامانه ها و توافقات با شهردار‌ی ها و وزارت راه و شهرسازی بوده است.
توافقات مربوطه بین سازمان امور مالیاتی و شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و سامانه‌ مربوطه برای دریافت اطلاعات خانه‌های خالی ایجاد شده و مقرر شده است که مطالبه مالیات از خانه های خالی از ابتدای سال ۱۳۹۹ انجام شود.

مشاوره مالیاتی آنلاین و حرفه ای و کارآمد را در اپلیکیشن آنی مشاور تجربه خواهید نمود.



:: برچسب‌ها: مالیات , مشاوره مالیاتی , مشاوره حقوقی , قرارداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 6 صفحه بعد