نوشته شده توسط : animoshaver

بایسته های حقوقی معاملات ملکی و ساختمانی

استعلام های قانونی که پیش از انجام معاملات ملکی و ساختمانی ، لازم و مفید است:

1- ستعلام از شهرداری برای دریافت:

مفاصاحساب شهرداری ، عوارض نوسازی ، عوارض پسماند ، عوارض پسماند غیرمسکونی، عوازض آموزش و پرورش و سایر عوارض ملی و محلی

2- استعلام از اداره امور مالیاتی برای دریافت: 

مفاصا حساب های مالیاتی مربوطه (همانند مالیات بر ارث، مالیات نقل و انتقال، مالیات بر اجاره و....)

3-استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک برای دریافت

گواهی احراز هویت دقیق مالک یا مالکین، اطمینان از عدم بدهی یا تعهد وثیقه ای فروشنده درباره ملک به مراجع قضایی و بانکی و قانونی  ( در رهن بانک بودن یا نه) و اطمینان از توقیف بودن ملک مورد معامله و اطمینان از ممنوع المعامله نبودن فروشنده

4-استعلام از تامین اجتماعی درباره ساختمان ها و محل هایی که بعنوان کارگاه یا محل کسب و کار ، مورد استفاده بوده اند برای دریافت: مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی موضوع ماده ۳۷ قانون تامین اجتماعی


 

نکات خرید املاک موروثی

  • لزوم ارایه اصل سند مالکیت
  • لزوم ارایه گواهی حصر وراثت
  • حضور تمامی وراث در هنگام انجام معامله
  • لزوم ارایه مفاصا حساب مالیات بر ارث
  • عدم وجود اشخاص محجور در بین وراث
  • ضرورت تعیین و نصب قیم برای اشخاص محجور
  • پرداخت سهم هر یک از وراث از مبلغ معامله
  • لزوم بررسی وجود و یا عدم وجود وصیت نامه از متوفی
  • درج شماره و مشخصات مدارک مستندات ابرازی و مرجع صدور آنها اعم از گواهی حصر وراثت، وکالتنامه، قیم نامه، مفاصا حساب مالیات بر ارث، وصیت نامه و غیره در متن مبایعه نامه تنظیمی در هنگام انجام معامله

چه اموالی شامل مالیات بر ارث میشه؟

1-سپرده های بانکی و سود متعلق به آنها

2-اوراق مشارکت و سود متعلق به انها

3-سهام و سهم الشرکه شرکت‌ها و سود متعلق به آنها

4-حق الامتیاز همانند امتیاز دفتر اسناد رسمی

5-سایر اموال و حقوق مالی همانند برند و اختراع و...

6-املاک و سرقفلی

7-وسایل نقلیه اعم از زمینی و هوایی و دریایی

 


 

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره مالیاتی، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

 

مضاربه عقدی است که بموجب آن یکی از متعاملین سرمایه می دهد باقید اینکه طرف دیگر با آن تجارت کرده ودر سود آن شریک باشند صاحب سرمایه مالک و عامل مضارب نامیده می شود.
سهم هریک ازمالک و مضارب درمنافع باید جزءمشاع ازکل ازقبیل ربع یاثلث وغیره باشد.
به عبارت ساده تر اینطور باید تعیین گردد: مضارب (عامل انجام کار) مستحق یک دوم یا یک سوم یا یک چهارم و.... از منافع حاصله خواهد بود.
و برای سهم مالک هم اینطور باید تعیین گردد
نکته: در صورت عدم رعایت مقررات شرعی و قانونی این عقد، امکان تبدیل شدن به معامله ربوی هست درنتیجه برای همین و برای جلوگیری از گرفتار شدن به ربا، قبل از انعقاد معامله و عندالزوم تنظیم قرارداد مضاربه یا قراردادهایی با این موضوع، نسبت به شرایط قانونی عقد مضاربه علم داشته باشید


 

هرگاه پارگی و از بین رفتن بکارت دختر و بدون رضایت او صورت گرفته باشد موجب ضمان مهرالمثل است.
تعریف مهرالمثل:
از نظر حقوقي مهرالمثل، به مهري گفته مي‌شود كه به موجب قرارداد تعيين نشده بلكه مقدار آن بر حسب عرف و عادت و با توجه به وضع زن و حال زن از حيث، شرافت خانوادگي و ساير صفات (از جمله تحصیلات، زیبایی و...) و وضعيت او نسبت به امثال و موقعيت خانوادگي و اجتماعي وي تعيين مي‌شود.


هیچ یک از طرفین یک قرارداد نمی توانند برای ورثه خود مستقیما ایجاد تکلیف نمایند.بطور مثال در ، قراردادهای مشارکت در ساخت بنا نمی توان شرط کرد که در صورت فوت سازنده یا مالک، ورثه آنها متعهد به انجام تعهدات باقیمانده می باشند.تکالیف و تعهدات اشخاص ممکن است به روش غیرمستقیم به ورثه منتقل شود اما هیچ کس نمی تواند برای ورثه خود بصورت مستقیم ایجاد تعهد نماید.(مقاله مشاوره قراردادها را از اینجا مطالعه نمایید)


 

سفته ای که بابت ضمانت حسن انجام کار گرفته شده ولی نه در قرارداد کار و نه در خود سفته تضمینی بودنش قید نشده رو میشه به اجرا گذاشت؟
بله. حتی اگر نه در سفته  و نه در قرارداد بین دو طرف قید نشده باشه که سفته ها صرفا برای ضمانت حسن انجام کاره، وجود سفته دلیل بر بدهکار بودن اون فرده و میشه سفته رو وصول کرد.
اما دقت کنید، اگه ضمانتی بودن سفته در متن خودش یا در متن قرارداد ذکر شده باشه فقط زمانی میشه وصولش کرد که عدم حسن انجام کار رو ثابت کنید.


 

برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره مالیاتی، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،قرارداد، ,
:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

قابل توجه مدیران شرکتها 

اگر مالیات های شرکت در خارج از دوره تصدی اعضای هیات مدیره شرکت ، قطعی شده باشد اداره امور مالیاتی نمی‌تواند چنین مالیاتی را به بهانه مسئولیت تضامنی مدیران از هیات مدیره شرکت مطالبه نماید یا اقدام به مسدودی حساب بانکی یا بازداشت اموال مدیران شرکت کند.

اقدامات خلاف قانون اداره امور مالیاتی در این مورد، قابل شکایت به کمیسیون ماده ۲۱۶ قانون مالیات های مستقیم می باشد.


 

 مالکانی که اجاره ماهانه را نگرفتند ولی مالیاتش را باید بپردازند.

هر چند رفتار خیرخواهانه و مسئولانه مالکانی که در جریان فراگیری بیماری کرونا از دریافت اجاره بهای واحد‌های تجاری و مسکونی و اداری و...خودداری کردند می تواند برای سازمان امور مالیاتی نیز در جهت عدم مطالبه مالیات بر اجاره از آنان الگو و قابل اجرا باشد اما سازمان امور مالیاتی درباره عدم دریافت مالیات بر اجاره از مالکان خیرخواه، الزام قانونی ندارد.

منتظر اعلام نظر صریح سازمان امور مالیاتی در این باره هستیم


 

پیش فروش واحد های تجاری و انتقال حق سرقفلی یا اجاره آنها تا هنگامی که منجر به تحویل و تصرف واحد تجاری به خریدار یا منجر به تنظیم سند رسمی اجاره یا آغاز فعالیت کسبی نشده باشد نمی تواند از سوی ماموران مالیاتی به معنی فعالیت کسبی برای خریدار باشد و نباید دلیلی برای مطالبه مالیات مشاغل از خریداران قلمداد شود.

فعالیت کسبی برای مطالبه مالیات  باید دلایل و مدارک خاص و قطعی داشته باشد.


 

با هماهنگ سازی سامانه های ثبتی و بانکی و مالیاتی که در تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیاتهای مستقیم مورد تاکید قرار گرفته بود برای انتقال واحد‌های مسکونی دارای پایان کار شهرداری از این پس دچار مخاطرات و هزینه ها و وقت کشی های مرتبط با آمد و رفت بین ادارات ثبت اسناد و املاک و مالیاتی و بانکها نخواهیم بود.


 

دریافت مالیات خانه‌های خالی که از سال ۱۳۹۵ تصویب شده بود برای اجرایی شدن نیازمند ایجاد بعضی سامانه ها و توافقات با شهردار‌ی ها و وزارت راه و شهرسازی بوده است.

توافقات مربوطه بین سازمان امور مالیاتی و شهرداری ها و وزارت راه و شهرسازی انجام شده و سامانه‌ مربوطه برای دریافت اطلاعات خانه‌های خالی ایجاد شده و مقرر شده است که مطالبه مالیات از خانه های خالی از ابتدای سال ۱۳۹۹ انجام شود.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف همچون مشاوره مالیاتی، مشاوره قرارداد ها، مشاوره شرکت ها، مشاوره اسناد تجاری، مشاوره اقتصادی و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید و از امکانات اپلیکیشن در هز زمان و در هر مکانی استفاده نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،مالیات بر خودرو ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

چه بسا به هر دلیلی از یک شرکت، بستانکار شده اید و حتی حکم قطعی محکومیت آن شرکت را هم گرفته اید ولی موفق به شناسایی و بازداشت اموال آن شرکت نشده باشید.

اگر مطمئن شده اید که آن شرکت ، واقعا هیچگونه اموالی (اعم از نقدی و غیرنقدی و مطالبات و پروژه و ماشین آلات و زمین و....) برای بازداشت ندارد و اکنون نیز غیرفعال است همه امید و وقت خود را صرف این بستانکاری نکنید.

چنین طلبی را فقط به عنوان مطالبات مشکوک الوصول خود در نظر بگیرید.


 

وصول مطالبات از اشخاص صنفی
یکی از راه های وصول مطالبات از افراد صنفی که دارای پروانه کسب از اتحادیه های صنفی هستند شکایت از آنان به کمیسیون شکایت اتحادیه صنفی(مشاوره حقوقی صنفی) مربوطه است.
به ویژه اگر طلب شما ناشی از معاملات مرتبط با پروانه کسب آنان باشد شکایت به کمیسیون شکایات اتحادیه صنفی می تواند فرد صنفی متخلف را در قبال معامله انجام شده و بدهی مربوطه پاسخگو نماید.


 

هر خانه ای مستثنیات دین نیست!!
بعضی بدهکاران که خانه های گران قیمت دارند گمان می کنند در هر صورت ، خانه آنها مستثینات دین است و بستانکار نمی تواند آن را بازداشت کند و طلب خود را از محل آن وصول نماید.
این تصور اشتباه است.
برابر بند الف ماده ۲۴ قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی ، خانه افراد بدهکار در حدی که برای زمان اعسار و تنگدستی، نیاز آنها به مسکن را برطرف سازد جز مستثنیات دین است بنابراین بدهکاران نمی توانند امیدوار باشند که خانه های چند میلیارد یا چند ده میلیارد تومانی آنان چندان هم جز مستثنیات دین به شمار رود!؟


 

اگر ۱۰ سال از تاریخ صدور و سررسید سفته ای که به بستانکار دادیم گذشته باشد آیا باز هم وجه سفته، قابل مطالبه است؟
بله. چنین سفته ای به عنوان سند عادی بستانکاری، قابل استناد و وجه آن قابل مطالبه است.


برای دریافت مشاوره حقوقی از برترین وکلا و مشاورین کشور اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را از اینجا نصب نمایید.

 



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی،مشاوره اقتصادی تلفنی،مشاوره اقتصادی آنلاین،مشاوره مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

نوه‌ها فقط به میزان سهم پدر یا مادر خود ارث می‌برند یعنی هر یک از نوه‌های دختری به اندازه سهم ارث دختر متوفا و سهم هر یک از نوه‌های پسری به اندازه سهم ارث پسر متوفا می باشد و همانگونه که می دانید پسر دو برابر دختر ارث می برد.


 دیه یک انسان، جزیی از اموالش به شمار می رود بنابراین بطور مثال اگر مردی در تصادف بمیرد دیه ای که دادگاه برای او در نظر می گیرد بخشی از اموال بجامانده از او به شمار می رود و به فرزندانش، ارث می رسد.


 اگر یکی از ورثه بخواهد نسبت به سهم خود در ملکی که به او ارث رسیده معامله کند نحوه اقدام چگونه است؟

در این حالت دفتر اسناد رسمی پس از ملاحظه سند و گواهی انحصار وراثت، اقدام به استعلامات لازم از جمله استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک جهت اطمینان از عدم انتقال قبلی و عدم بازداشت ملک و پرداخت مالیات بر ارث خواهد نمود و و سپس نسبت به تنظیم سند معامله سهم الارث متقاضی اقدام خواهد کرد.
در این حالت ورثه ای که قصد انتقال سهم الارث خود را دارد نیازی به اخذ اجازه از بقیه ورثه نخواهد داشت.


 هنگامی ارث به عنوان بخشی از دارایی ورثه به شمار خواهد آمد و امکان تصرف و اعمال مالکیت بر آنها را خواهند داشت که اولا ورثه ، بدهی ها و تعهدات متوفا نسبت به اموال بجامانده ( ماترک ) را پرداخت و تسویه کرده باشند و ثانیاً نسبت به پرداخت مالیات بر ارث نیز اقدام نموده باشند.


 اعتبار وصیت نامه عادی

بعضی از افراد همانند ورثه و بستانکاران در اموالی که از متوفا بجا می ماند (در علم حقوق به اموال بجامانده از متوفا، ماترک گفته می شود) ذینفع هستند.
اگر افراد ذینفع در اموال بجامانده از متوفا وصیت نامه عادی را بپذیرند نسبت به آنها مفاد و شرایط وصیت نامه عادی ، معتبر و قابل استناد است.


برای دریافت مشاوره حقوقی در زمینه های مختلف مانند مشاوره مالیات، ارث، خانواده، شرکت ها و ... اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید.

 

 



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی , مشاورهمالیاتی تلفنی , مشاوره اقتصادی آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

اصول تنظیم قراردادها

قراردادها در حقیقت مجموعه ای از تعهداتی هستند که در زمان تنظیم قرارداد،طرفین در برابر هم می پذیرند.
هر تعهدی باید این ویژگی ها را داشته باشد تا درخور استناد و پیگیری، شناخته شود:
۱- تعهد نباید کلی و مبهم باشد بلکه کاملا دقیق و روشن و صریح باشد.
۲- طرفین تعهد مشخص باشند. دقیقا مشخص باشد که چه شخصی در برابر چه شخصی متعهد شده است.
۳- زمین انجام هر تعهدی باید دقیقا روشن و مشخص باشد. سررسید دقیقی برای هر یک از تعهدات در نظر بگیرید.
۴- برای عدم انجام هر یک از تعهدات ، ضمانت اجرای شفاف و دقیقی در نظر گرفته شود.
۵- اگر انجام یک تعهد به تعهد دیگری وابسته است دقیقا روشن و مشخص کنید که انجام آن تعهد به کدام تعهد طرف مقابل وابسته است.


 

دقت در انتخاب داور برای حل اختلاف

در هنگام انعقاد قراردادها به ویژه درباره انتخاب داور برای حل اختلاف ، دقت کنید.
درباره انتخاب روش داوری برای حل اختلاف و همچنین برای انتخاب داور، چشم بسته و کم توجه نباشید.
هرگز شخصی که درباره توان علمی و سابقه اجرایی او در انجام داوری ، اطلاع دقیق ندارید را به عنوان داور انتخاب نکنید.


 

 

معامله با بستگان

بسیاری از دعاوی مطرح نزد دادگاه ها دعاوی بستگان و خویشاوندان است.
در معامله با بستگان و خویشاوندان، رعایت نکات و الزامات حقوقی را نادیده نگیرید از جمله در موارد زیر:
۱- حتما برای هر معامله ای یک قرارداد تنظیم کنید. بدون قرارداد، معامله نکنید.
۲- از شهودی که بی طرف و مطمئن می باشند و از جزییات داد و ستد شما آگاه هستند بخواهید قرارداد را به عنوان شاهد امضا کنند.
۳- رقم دقیق مبلغ معامله و رقم دقیق تخفیف هایی که لحاظ کردید و ترتیبات پرداخت مبلغ را در قرارداد بیاورید.
۴- قرارداد را در چند نسخه تنظیم کنید و همه صفحات قرارداد را امضا کنید.
۵- فکر نکنید چون خویشاوند هستید نیازی به بیان جزییات در قرارداد نیست. هر جزییاتی که دارای اهمیت هست را بدون توجه به آنکه با یکدیگر، خویشاوند هستید در قرارداد بیاورید.(مشاوره قرارداد)


برای دریافت مشاوره حقوقی و مشاوره مالیاتی و همچنین مشاوره مربوط به انعقاد قرارداد و تعیین داوری اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید تا در کوتاه ترین زمان به بهترین وکلا و مشاورین کشور دسترسی داشته باشید. اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را با اسفاده از این لینک دریافت نمایید.

 



:: برچسب‌ها: مشاوره حقوقی , مشاوره اقتصادی تلفنی , مشاوره اقتصادی آنلاین , ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

 

آیا مالک میتونه ادعای ورود خسارت به محل اجاره را بکنه و میزان خسارت وارده به محل اجاره را هم خودش ، معین کنه و راسا از روی مبلغ ودیعه کسر و برداشت نماید؟
خیر. ادعای ورود خسارت به محل اجاره باید در دادگاه یا بوسیله داور ، رسیدگی بشه و تشخیص میزان خسارت وارده به محل اجاره هم باید به وسیله دادگاه یا داور صورت بگیرد.

*************************************

درخواست انجام داوری و حل اختلاف از داور(مراحل داوری در قرارداد) باید کتبی باشد و موارد زیر باید در متن درخواست داوری درج شود:
۱- مشخصات خواهان انجام داوری به روشنی معلوم باشد
۲- مشخصات طرف مقابل داوری (خوانده داوری) به روشنی معلوم باشد.
۳- چرایی و موجبات و دلایل درخواست داوری مشخص باشد.
۴- درخواست های خواهان از داور (خواسته خواهان داوری)، اعم از مالی و غیرمالی، به گونه صریح و دقیق نوشته شده باشد.
۵- قرارداد یا اسنادی که امکان حل اختلاف از طریق داوری در آنها آمده است مشخص شده باشد
۶- مستندات و دلایلی که خواهان داوری برای اثبات ادعا و خواسته هایش دارد در درخواست داوری مورد اشاره قرار گرفته باشد.

************************************

در هنگام انعقاد قراردادها به ویژه درباره انتخاب داور برای حل اختلاف ، دقت کنید.
درباره انتخاب روش داوری برای حل اختلاف و همچنین برای انتخاب داور، چشم بسته و کم توجه نباشید.
هرگز شخصی که درباره توان علمی و سابقه اجرایی او در انجام داوری ، اطلاع دقیق ندارید را به عنوان داور انتخاب نکنید.

برای دریافت مشاوره آنلاین مالیاتی و هم چنین مشاوره حقوقی از بهترین وکلا و مشاورین کشور اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را روی تلفن همراه خود نصب نمایید.

 



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،قرارداد، ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

برابر مقررات کنونی در ایران ۱۱ نوع شرکت(مشاوره شرکت ها) وجود دارد که عبارتند از:

۱- شرکت سهامی عام (همه شرکت های بورسی از نوع سهامی عام هستند)

۲- شرکت سهامی خاص

۳- شرکت با مسئولیت محدود

۴ شرکت تضامنی (شرکت های صرافی غالبأ از نوع تضامنی هستند)

۵- شرکت نسبی

۶- شرکت مختلط سهامی عام

۷- شرکت مختلط سهامی خاص

۸- شرکت مختلط غیرسهامی

۹- شرکت تعاونی سهامی عام

۱۰- شرکت تعاونی سهامی خاص

۱۱- شرکت های تعاونی غیرسهامی

برای دریافت مشاوره مالیاتی از طریق مجموعه حقوقی آنی مشاور اپلیکیشن حقوقی آنی مشاور را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمایید



:: برچسب‌ها: مالیات،مشاوره مالیاتی،مشاوره حقوقی،قرارداد، ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 خرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

چکی که بابت ضمانت حسن انجام یک تعهد ، صادر و به طرف مقابل تحویل می گردد فقط در صورتی قابل وصول است که دارنده چک ثابت کند که صادرکننده چک از شرایط و تعهدات قراردادی ، سرپیچی و عدول کرده و به تعهد خود عمل ننموده است.
دارنده چک ، پیش از اثبات تخلف صادرکننده چک از حسن انجام تعهدات، استحقاق دریافت وجه چک ضمانت حسن انجام کار را ندارد.

******************************************

در هنگام دریافت چک، رعایت‌ بعضی از نکات می‌تواند بر اطمینان خاطر شما برای پاس شدن چک دریافتی بیفزاید.
همانند موارد زیر:
۱– چک در حضور شما نوشته و امضاء گردد و سپس از دسته چک جدا شود.
۲– به ویژه در معاملات با رقم بالا اگر از صادر کننده چک ، شناخت قبلی ندارید و میزان اعتبار وی و حساب بانکی او برایتان روشن نیست دریافت پرینت کارکرد سه ماهه یا شش ماهه اخیر آن حساب (که امضاء شده و ممهور به مهر بانک ذیربط باشد) و اندکی بررسی و تحقیق از کسبه محل و همکاران وی و صنف مربوطه مفید است.
۳– تصویر اسناد هویت صادر کننده ی چک ؛ شناسنامه و پشت و روی کارت ملی صادر کننده چک که به امضاء وی رسیده باشد را اخذ کنید و نشانی محل سکونت و محل کار و تلفن های دسترسی به وی را در حدی که اطمینان پیدا کنید در آینده در دسترس شما خواهد بود احراز و دریافت فرمایید.

******************************************

اگر اقدام به وصول چک از طریق اجرای ثبت اسناد و املاک باشد صادرکننده چک نمی تواند بدون رضایت بستانکار (دارنده چک) خواستار تقسط وجه چک شود.
در این حالت اگر دارنده چک ، راضی به قسط بندی وجه چک نشود صادرکننده چک (بدهکار) ناگزیر است که از طریق دادگاه درخواست اعسار و تقسیط نماید.

******************************************

اگر اصل چک یا سفته ای که مبلغش را دریافت نکرده اید به هر دلیلی به صادر کننده آن برگردانید این بخودی خود به معنی تسویه بدهی آنها به شماست.
صادرکننده چک و سفته (واخواست سفته ) در این حالت، می‌توانند با استناد به این که اصل سفته و چک در دستشان هست اعلام کنند که بدهی به شما را تسویه کردند و شما دیگه از آنها بستانکار نیستید.
بنابراین تا مبلغ سفته و چک را نگرفتید اصل آنها رو به صادر کننده ، برنگردانید

با آنی مشاور مشاوره مالیاتی کاربردی و حرفه ای را توسط برترین وکلای کشور تجربه خواهید نمود.



:: برچسب‌ها: مالیات , مشاوره مالیاتی , مشاوره حقوقی , قرارداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : animoshaver

آیا مالک میتونه ادعای ورود خسارت به محل اجاره را بکنه و میزان خسارت وارده به محل اجاره را هم خودش ، معین کنه و راسا از روی مبلغ ودیعه کسر و برداشت نماید؟
خیر. ادعای ورود خسارت به محل اجاره باید در دادگاه یا بوسیله داور ، رسیدگی بشه و تشخیص میزان خسارت وارده به محل اجاره هم باید به وسیله دادگاه یا داور صورت بگیرد.

آیا مستاجر می تواند زودتر از زمان مقرر، قرارداد اجاره را فسخ کنه و ودیعه اجاره رو مطالبه نماید؟
خیر. مگر اینکه در قرارداد اجاره به نفع مستاجر ، چنین شرطی درج شده باشد.

اگر شرایط عمومی صحت قرارداد که در نوشتارهای قبلی آن را توضیح داده ایم و همچنین شرایط خاص قرارداد اجاره ، رعایت نشود همانند آنکه مدت قرارداد اجاره کاملاً مبهم باشد و به‌هیچ‌ وجه، قابل‌ تعیین نباشد یا این‌که مورد اجاره، مجهول باشد و مستأجر دقیقاً نداند که چه چیزی را اجاره می‌کند در این موارد قرارداد اجاره باطل و بی اثر است.

اگر در مدت اجاره، همه یا قسمتی از ساختمان و مال مورد اجاره، بدلیل حوادث طبیعی همانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی و غیره، از بین برود در این صورت، قرارداد اجاره از زمان تخریب ساختمان و یا تلف شدن مال مورد اجاره، نسبت به مقدار تلف‌شده باطل می‌شود.

با مجموعه حقوقی آنی مشاور مشاوره مالیاتی کاربردی را تجربه خواهید نمود.



:: برچسب‌ها: مالیات , مشاوره مالیاتی , مشاوره حقوقی , قرارداد , ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399 | نظرات ()